Gå til innhold

Trenger tips til flaskeavvenning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann er 13 mnd, og jeg tenker på å slutte med flaske til han på kvelden. Bruker den for å få han rolig slik at ikke leggingen skal bli et mareritt, men lurer på om han begynner å bli for stor til flaska nå?

Han fikk flaske før dupp før, men den sluttet vi med når han starta i barnehagen, og det gikk uten problem...men han er veldig anderledes når andre enn meg legger han da, så jeg klamrer meg litt til koseflaska på kvelden.

Noen som vil dele sine erfaringer med meg?

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

elias var veldig avhengig av kveldsmelka si på flaska. men til kveldsmaten fikk han tutekopp med melk. var noen protester en stund, men tils lutt gikk det bra. så fikk han flaske med vann på kvelden. men etterhvert ville han ikke ha det fordi hans kjønte at melka va rpå tutkoppen og jeg får bare vann på flaska så han kasta den selv.....

verdt ett forsøk kanskje?

Skrevet

Bruker han smokk? Her gikk overgangen fra å gi melk på sengekanten og til å gi den til kveldsmaten for så å legge henne våken i senga utrolig greit, men hun hadde smokk i senga som hun koste seg med. Vi har "alltid" hatt samme kveldsrutinen, så hun roet seg som regel fint i løpet av kveldmat og tiden på badet før senga. Vet ikke om hun la merke til at melka på senga forsvant engang, men så var jeg veldig på å late som om det var "heeeelt normalt" også, hehe (litt som å levere i bhg når man frykter hyl og skrik).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...