Gå til innhold

min fødselshistorie=)

Gjest stockholms tjej_Fødeklar=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynnte merke at noe var på gang sånn i 10-11 tiden på lørdag morgen og vi åkte in vid 13 tiden ca,

når vi kom in så var de så tidligt i fødsel,

jeg hadde 2 cm åpning som jeg hadde haft innen og så vi åkte hjem igen runt 16.00.

Men då tog det seg opp og runt 19.tiden så begynnte jeg kjenne at de blev litt vondere men vi åkte først in till klinikken kl.23.00 då hadde jeg ganske vondt men var redd at de ikke skulle ha skjedd noe,

jeg hadde fått en åpning på 5 cm når jeg kom in og blev så sinnsykt glad=).

De plasserte meg på storken for de var fullt på føden og jeg fikk helt panikken for jeg ville ha EPIDURALEN...he he og de får man jo ikke på storken,

men så åpnet de seg en plass på føden og jeg blev sendt in der (jeg var veldigt førnøyd da)

og sånn flax jeg hadde så fikk jeg den samme jordmoren som jeg hadde når min lille Adrian fødtes=) jeg blev

så lykklig og hon blev kjempe glad og se oss igen med baby på vei.

Men så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg uten epiduralen når jeg kom in på føden og då hadde jeg sinnsykt vonde rier,

men jeg prøvde og andas meg igenom dem...jeg spurte min jordmor om hun trodde rierne kom til å bli mye vondere og hun sa at de nok ikke skulle bli det,

men så blev de bare vondere og vondere at de var på vippen at jeg besvimte når jeg fikk en rie og jeg bare skrek etter epiduralen så hun undersøkte meg og såg at jeg hadde 7 cm åpning og at jeg måtte få den på en gang.

Så kom anestesi in kl 04.00 med epiduralen og jeg er så sinnsykt redd før sprøyter så jeg fikk litt panikk men min jordmor var så flink og hålt meg fast og snakket til meg når de satte den...

de gikk veldigt greit untatt den idiotiske anestesi legen som skulle sette epiduralen var så frekk i kjeften hele tiden og jeg satt der med en sinnsykk rie og ville bare banke henne(de gjorde jeg ikke he he)men når den var satt følte jeg ikke noe vondt i de hele tatt så jeg fikk slappet av.

De ende jeg følte nå var litt nedpress men ikke noe vondt=) så begynnte de jeg føle mer og mer nedpress og jeg begynnte og presse og de var litt vondt men ikke noe voldsomt så jeg tenkte jo at dette kommer jo gå strålende=) men der trodde jeg litt feil for når han vell kom så langt ner og var på vei ut så var det betydeligt vondere=) he he.

min jordmor ba meg at presse alt jeg bare klarte og jeg bare skrek( de kom lyder ur meg jeg aldrig hørt førut) he he helt syke lyder og min samboer satt helt vit i ansiktet brevid=)

Så varje gang jeg presset så stoppet jeg opp i panikk og spurte om han var ute snart og min jordmor bare lo og sa" snart, men du må presse"

og jeg presset som en gal og midt under alt så fikk jeg helt panikk og begynnte og grine og hyper ventilere...Då sa min jordmor : "Jeg kan se at han har en del hår,de er mørkt"

og då fikk jeg krafter fra jeg vet ikke var men jeg presset og presset og så var han der=) og han skrek.

Tårarna bare sprutet på meg,

han var jo bare så nydelig og jeg fikk han til meg og jeg kunde ikke slutte og grine...jeg var så lykkelig.

Så den stolte faren klippet navlesnoret og så la de han til meg og han fikk pupp direkt=)

og ammingen gikk helt flott direkt.=) jeg fikk sy noen sting men de gikk greit...de kjente jeg ikke noe av.

De verste som var under fødseln var at når jeg presset han ut så hørte jeg noe knakk inne i meg og de gav meg litt panikk,

min jordmor sa at de bare var mitt ben som jeg hålt i når jeg presset men jeg vet de ikke var det jeg følte de knakk inne i meg. De var mitt haleben,så jeg har sinnsykt vondt når jeg sitter nå.så nå kjens de som at jeg har brukket halebenet...he he men de er ikke er ikke noe for jeg er så sinnsykt lykkelig=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter her med tårer i øynene, jeg..... Fint å lese historien din. Har 18 dager til termin. Vil ha min lillegutt snart jeg også :-)

Skrevet

Høres egentlig ut som du har hatt en flott fødsel. Håper Du koser deg masse nå:) Endelig er det over. Tenk på alt det du har gått og bekymret deg for, så gikk det så bra. Gratulerer igjen.

Bare en ting, bor du i Bergen? Eller heter det storken andre steder og?

Skrevet

Gratulerer så mye med det lille mirakelet ditt og så bra at alt kom igang selv...:)

Jeg knakk også halebeinet sist gang og gjør det nok denne gangen også, gi det en mnds tid så er det nok bra igjen...

Masse masse lykke til med babyen

Klem fra

Skrevet

Gratulerere!!!

bra du hadde en hyggelig opplevelse av fødselen!!! ja ja

har selv termin om ett par uker å skal også føde på kk !!!

hadde ingen hyggelig opplevelse forrige gangl så jeg håper jeg får en snill jordmor!!!

Skrevet

Så flott at du fikk en slik fin opplevelse! (selv om det med halebeinet hørtes au au ut!). Er det lov å spørre hva Jm het? Har selv hatt to fantastiske jm på føden. Og må ha vært fantastisk å se henne igjen som kjente deg fra sist. Jeghadde lyst på det samme men min forrige jm jobber nå kun 1 helg i mnd så det skulle vært max flaks..

Skrevet

Gratulerer, og så nydeleg historie, har følgt med her inne på bekymringane dine i forkant, og har verkeleg følt med deg! Tårene spratt då eg las historia! Lukke til med alt!

Skrevet

Grattis ! Nu kommer det du /dere væntat på... det blir bættre och bættre. Kos dere masse ! Ønsker dere lycke till !

Skrevet

jeg bor i bergen...vet faktiskt ikke om de heter storken andre steder og.=)

Skrevet

ja jeg er så lykkelig nå=) han er så snill og veldigt kosete...han vil kose hele tiden=) min jordmor het cathrine sætre og hun er bare helt fantastisk...Må si at jeg skulle ikke vilja ha noen andre en henne når jeg føder.

de er deiligt at alt er over nå....all angst er vekke.

Skrevet

ÅÅÅÅÅ gratulerer sååååå mye:-) Hvor stor var gutten din?

Skrevet

Gratulerer så mye!!!

Han var jo bare helt skjønn også da.. =)

Skrevet

Gratulerer så mye! Høres ut som fødselen gikk greit, bortsett fra halebeinet da. Jeg vet du er sikkert mer avslappet nå med gutten din i armene.

Hva heter han, lillebroren til Adrian, og hvor stor var han?

Klem

Skrevet

ååå har gratulert deg før..men så kjekt å lese da:)

min gutt og heter adrian :)

kos dere videre ..klem:)

Skrevet

Gratulerer så mye.

En utrolig rørende fødsels historie.

Nå må dere nyte tiden.

Skrevet

Gratulerer!!!!!

Skrevet

Grattis!! Gud vad jag har gått o tänkt på dig!!! Nu har du äntligen din lille hos dig!! Jag önskar dig all lycka i världen i framtiden!! Kanske vi ses här igen :P hihi! Annars ser jag dig säkert på Dib. Men när barnen har kommit så har man inte lika mycket tid och behov för datorn längre, men en titt inom ibland! Kos dig med familjen!

Skrevet

Gratulerer så mye :-) Kos deg masse!!

Gjest stockholmstjej med gullgutten
Skrevet

shari_Z

Hans ska hete Sander=) han var 52 cm lang og veide 3265 gram...jeg har bilde på han inne på profilen på mine bilder=)

Skrevet

Sander er bare helt nydelig! Gratulerer igjen så mye!

Klem

Skrevet

Hei! Grarulerer så mye med lille Sander. Så fint at du endelig er ferdig, og at du fikk den samme jordmor som sist. Var han Stor ?

Jeg ble selv lagt inn på sykehuset mandag 18. med akutt gallesteinanfall. Torsdag morgen var lillepia vår ute. akkurat 3 kg og 47 cm. Har vært litt inn og ut av sykehuset pga av gulsot, og er hjemme på perm nå. Håper vi snart får komme hjem på ordentlig.

Klem fra Pusur_mor og lille Sigrid Therese

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...