-Bobsi Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Jenta mi er 2år og 8mnd, og hun har ikke tisset i bleien på dagtid siden vi kom fra ferie i begynnelsen av juli. Det går kjempefint, hun sier fra at hun må tisse, så hjelper vi henne på potta eller doen eller ute i skogen. Men jeg har to utfordringer: 1: Hvordan få henne til å bæsje på potta eller do. Hun forlanger å få bæsje i bleien, ellers begynner hun å grine og holder seg. 2: Hvordan slutte på natten. Vi kjøpte tisselaken og har prøvd noen netter nå, men med dårlig suksessrate. Mer enn halvparten av nettene har vi måttet skifte. Noen som har tips til meg?
Monstermamma Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Dette er alltid et vanskelig og ømtåelig tema. Jeg har vært veldig heldig med begge mine, men tror det skyldes at jeg ikke har stresset og heller ventet til de var modne for det. Eldste sluttet da hun var 3 år og 3 mnd, yngste da hun var 3 år og 1 mnd. I ditt tilfelle tror jeg at jeg ville latt henne gå uten bleie på dagtid, tisse på do og få på bleie når hun spør etter den for å bæsje. Vet at det er mange som synes dette med å bæsje på do er skummelt... Tror personlig at det bare blir verre av å presse dem. Du skal se at hun en dag oppdager at det ikke er særlig godt å gå med denne bæsjebleia og dermed vil slutte med den også. Jeg ville også beholdt nattbleien en stund til ettersom det er såpass mange uhell ennå! Lykke til:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Vi sluttet med nattbleien da jeg så hun flere netter på rad hadde tørre bleier da vi stod opp. Da trengte vi ingen "avvenning". Hadde jo da allerede sluttet på dagen, og innført rutine med å gå på do/potte før hun la seg. Vår jente var forresten 3 år og en mnd eller to. Sluttet både dag og natt samme uka. Vi har også prøvd litt med jevne mellomrom å få henne på potte, men når hun har nektet har vi respektert det - jeg har vært ganske redd for at hun skulle få forstoppelse iangsten eller noe, hehe. Jeg ville nok også gjort som hun over; latt henne gå uten bleie på dagen og gitt henne bleie når hun evt må bæsje, og så sett litt an om ikke hun selv fant utav det til slutt.
-Bobsi Skrevet 20. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2008 Det er slik vi gjør det nå. Hun får bleie på når hun skal bæsje. "Bæsje i bleien" sier hun. Ellers går hun uten. Når det gjelder natten, tenkte jeg kanskje å prøve sånne avvenningsbleier der hun kjenner at hun blir våt.
Monstermamma Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Vi sluttet også med nattbleie etter at den var tørr flere netter på rad, hun gikk da på do på kvelden. Har nå vært uten nattbleie i en uke, i natt var første gang det ble vått i senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå