Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Vi har lyst til å reise til syden. I oktober/november Noen som har noen tips om hvor vi kan dra? Minsten vil da være 7-8mnd. Hva er vanlig å sette av til en slik reise, hvis vi blir borte i 2 uker? Hva er rimelig og hva er dyrt? Har ikke vært i syden siden jeg var liten og aner ikke hva man må regne med å ut med. Ser litt på reisebyråer nå:14000 er det dyrt for 2 uker - 2 voksne og en baby?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 14 000,- for så mange personer, er ikke dyrt;) Jeg ville regne med rikelig med lommepenger, men hatt de på konto og tatt med visa eller mastercard. Kanariøyene er fint på den tiden, kanskje spesielt sørsiden av Tenerife:)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Skal du reise så seint på året ville jeg dratt til kanariøyene. Om jeg skulle dratt i September ville favoritten vært Mallorca fordi det er så kort flytur. Alltid kjekt når man har små barn. 14 000 kr hørtes ut som en rimelig pris for 2 uker - forutsatt at det er 2-roms leilighet.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Hvis dere skal reise så sent som oktober/november er områdene rundt Middelhavet uaktuelt, det er ikke badetemp.osv der da. Så hvis du ikke skal reise veldig langt (Asia, Karribien eller lign.), står du egentlig igjen med Kanariøyene og Egypt og muligens Tunisia/Marokko. Hvis jeg måtte velge noe av dette, ville jeg valgt Fuerteventura eller Lanzarote. 14000 er ganske gjennomsnittlig for 2 uker vil jeg tro. Du kan sikkert finne det billigere om du leter, men det er en helt ok pris hvis hotellet er bra.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Om du kan dra i september i stedet, anbefaler jeg Menorca på det varmeste. Myyyyyeeeeee finere enn Mallorca, ikke så turisthøl.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 14 tusen var dyrt, vis det er til spania eller noe sånn. Da hadde jeg heller lagt i noen ekstra tusenlapper å reist til thailand e.l. mye billigere å leve der å mye finere opplevelse (etter min mening) Spania f.eks. er dyrt å være i, får ikke så mye for pengene lenger, i forhold til thailand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå