Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Vi har nettopp bygget et stort hus. 2 etasjer + utleieleilighet. Jeg og samboer bygget dette sammen. Vært sammen i 8 år. Men så mudt i byggeprossessen, så går vi fra hverandre. Dvs. vi sliter. Eks samboer bor nå i hageleiligheten som vi hadde tenkt å leie ut og som vi da hadde fått en god del ekstra penger for. Jeg bor i hovedetasjene, alene. Situasjonen blir plutselig veldig tøff økonomisk. Da vi plutselig blir to boenheter og mister leieinntekten. Jeg er så lei meg og vil ikke miste huset. Har jobbet med dette huset i to år nå. Og elsker det. Føler meg virkelig hjemme her, noe jeg ikke har gjort andre steder. Dette sliter så uffatelig på meg og jeg blir skikkelig deprimert av dette. Er nå sykemeldt. Vet ikke om jeg takler et evt. salgt Noen som kan komme med noen gode råd eller forslag? Evt. har vært i samme situasjon selv? Skulle gjerne vunnet en million eller to i lotto nå. Så hadde det ordnet seg. I tillegg ble bilen min kondemnert pga. motorhavari her om dagen. Og jeg har ikke råd til ny bil heller Føler alt er håpløst nå!!!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Dere kan ikke prøve å fikse forholdet da? Snakke med en nøytral 3. part? Alle forhold går opp og ned og noen går desverre fra hverandre før de har prøvd skikkelig... Kanskje dere har prøvd, men hvis dere ikke har det, så ville jeg gått til en slags familieterapeut eller noe.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Hei, Vi har prøvd. Kanskje mer enn vi burde. Vi gikk til familieterapeut flere ganger. Men vi bare krangler osv. Vi har det bedre fra hverandre. Vi er veldig gode venner nå. Og tror nok ikke det noengang kan bli noe mer enn dette. I tillegg har jeg fått meg ny kjæreste og vi har vært sammen i ca 4 mnd..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Du får be han nye kjæresten din om å flytte inn da, slik at han betaler halve husleia/lånet!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Hm,, Jeg tror det er litt tidlig. Vil ikke gå i samme felle igjen. Men det hadde jo kanskje ikke vært så dumt? Men åssen skulle vi da gjort det rettferdig ovenfor eksen som bor i leiligheten? Og dette har jeg jo ikke diskutert med noen, så spørs om det hadde latt seg ordne
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Først og fremst må du jo diskutere huset med eksen din, for han har jo vært med og bygget huset.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Vi gjorde akkurat som dere for 9 år siden.. hadde vært sammen i nesten 7 år da vi ble ferdig med å bygge. Forholdet skrantet og når vi hadde bodd der et halvt år knapt, flyttet samboen ut. Han bodde borte i 3 måneder. Jeg traff en annen dust.. viste det seg. Plutselig forstod jeg hva jeg hadde før og at vi måtte prøve å finne tilbake til hverandre. Han flyttet inn igjen. Vi slet i mange måneder for å få følelsene tilbake. Var mange ganger nær ved å gi opp. Men vi prøvde å gjøre ting sammen. Bade sammen, ha sex..gå på kino. Jeg måtte satse 100% på dette - ikke tenke på hvordan jeg ville klare meg aleine. Ta kontakt med samlivsrådgiver. Prøv å se på mannen din og tenk på hva det var du ble forelsket i, hva er det med denne mannen som gjør at du "var" glad i han og bygget et livsverk sammen. Hvilke kvaliteter har han.. har han mistet disse? Eller er det bare at man fokuserer på feil som er der hele tiden, som man vanligvis overser fordi det er så mange andre gode kvaliteter? Prøv å oppdage hverandre på nytt og gå inn for det helhjertet. For bak alt dette ligger den kjærligheten dere har til hverandre. Dere er bare slitne.. mange forhold går dukken etter bygging. Ikke la dere bli en del av statistikken for det er faktisk håp... Forstår så godt åssen du har det *klem*
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Ja, jeg vet..Uff, skulle sånn ønske det bare ordnet seg. Og jeg kunne bo her. Har flyttet såå mange ganger i livet mitt. Men her føler jeg meg virkelig hjemme. Og sønnen min har allerede fått en veldig god kamerat her i nabolaget. Naboene generelt sett er veldig hyggelige.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Jeg vtror ikke det er noe å prøve på. Vi er så forskjellige. Han blir så lett irritert og sur, og det er slitsomt å leve med det i lengden. Den gutten som jeg er sammen med nå, er verdens snilleste og mest tålmodige jeg noensinne har møtt. Han er så fantastisk. Og sønnen min er blitt veldig glad i han. Føler alt er et eneste surr og rot i hodet mitt!!!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 Dere må virkelig sitte ned sammen og prate sammen om dette. Det er fælt, men du må bare hoppe i det. Si til han at du virkelig ønsker å bo der, at du har funnet deg til rette og har ikke lyst til å flytte. Jeg håper virkelig at det ordner seg for dere. Klem.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #11 Skrevet 20. august 2008 Tusen takk Jeg håper det, men har dessverre mine tvil. Tror ikke vi har råd til det sånn som situasjonen er
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #12 Skrevet 20. august 2008 Kjøp han ut og lei ut leiligheten da vel. Eller så må jo han betale leieinntekter. Skjønner ikke denne greien her.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #13 Skrevet 20. august 2008 Eier du 50% av huset? Og har du råd til å kjøpe ut hans del til takst? Hvis ikke må du nok bare innse at du ikke har råd til å sitte med dette huset som alenemor, og selge huset.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #14 Skrevet 20. august 2008 Det blir vel ikke noe bedre av det, med mindre nyekjærsten flytter inn og kjøper en del av huset vel? Jeg kan prøve å forklare: Feks: Inntekt: Hun: 20.000 Han: 20.000 Leieinntekter: 7000,- = 47.000,- Han flytter ned og situasjonen blir slik: Hun: 20.000,- Han: 20.000,- Leieinntekter: 0,- = 40.000 7000,- mindre i mnd. I tillegg må begge betale litt mer til mat og strøm siden det er dyrere å være singel og de må betale to strømregninger. Om hun kjøper ham ut: Hun: 20.000 Leieintekter: 7.000,- = 27.000,- I tillegg får hun mer i lån da hun kjøper han ut og mindre penger å betale lånet med siden hun bare har en inntekt, i motsetning til da de var sammen og hadde to inntekter. Håper du forstår mer av det.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #15 Skrevet 20. august 2008 Ja, jeg eier 50% av det. Tviler på jeg har råd til å kjøpe han ut. Huset er nok verdt en god del. Og da får jeg jo ennå mer lån. Men hadde da fått leieboer som hadde hjulpet litt. Vet ikke.. Er vel ikke så mange muligheter. Kommer virkelig til å slite med meg selv hvis vi må selge Nå var det visst snakk om at eks svigerfar ville kjøpe huset og leie ut hageleiligheten til eks samboer min. og så leie ut resten av huset. Og jeg da evt. betale litt for en leilighet som vi har.. Jeg vet ikke.. Deppa nå
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #16 Skrevet 20. august 2008 Kanskje dere skal se praktisk og realistisk på det og bare selge huset og dele pengene likt? Det hjelper jo ikke å deppe og synes synd på seg selv, for den økonomiske situasjonen blir bare verre av det, og dermed blir alt bare enda vanskeligere.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #17 Skrevet 20. august 2008 Jo, vi burde nok gjort det slik. Men dette har vært den store drømmen min og vi har holdt på med det i to år. Og nå er det endelig ferdig. Og drømmen blir brått knust. Det er helt grusomt. Jeg elsker dette huset. Hadde fått det så godt her. Jeg vet jeg syntes synd på meg selv.. Men har bare vært så mye motgang nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå