Gå til innhold

Herlige svigerforeldre, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil starte med å fortelle litt om mine herlige svigerforeldre.

Mulig det er forskjellig ifra hvor i landet du er fra, mine er fra oslo, og jeg merker mye som er heltpå trynet etter min mening, men som sikkert er helt normalt for dem.

Mine svigerforeldre viste overhodet ingen interesse i å bli kjent med meg da jeg og samboer ble sammen. Vi flytta sammen(han flytta ned til sandnes) men fortsatt ingen interesse. Avskjeden vi fikk var"ja om 3 uker så er du vel hjemme igjen vil jeg tro"(det er over 3 år siden nå).

Da jeg ble gravid viste de også minimal interesse, noe jeg ble veldig lei meg for, jeg sendte bilder fra ultralyden til dem slik de også skulle få se henne(ul var i mai) og da vi kom på besøk i sommerferien vår(som var i august) hadde de ikke engang sett på bildene.

Da vesla ble født fikk vi fine blomster på døra, men ingen som spurte om det var greit å komme på besøk, de bare bestemte at de skulle komme i begynnelsenav desember(1 1/2 måned etter fødselen) og det var en selvfølge at vi skulle komme til oslo og feire julen.

Min svigerfar er veldig uhøvlet og mangler nok en del filtre om hva man sier og ikke sier, så den jula der var helt jævlig. Først ville han ikke hente oss på flyplassen for vi kunne jo ta buss eller tog, så etter at en kamerat av samboer foreslo at han kunne hente oss tok svigerfar til fornuft. Igjennom hele jula var det kritikk på meg fordi jeg ikke kunne spise alt som han satt på bordet(kål, reker, akevitt you name it), jeg var jo så forbanna kresen.

Den julen sa vi også ifra om at dåpen skulle holdes i slutten av januar, da gullet var 3 måneder, men da slo han seg vrang, han måtte jo ta seg fri fra jobben da. Mot slutten av februar passet hans planer og tok vi ikke den så kom ikke han.

Mye annet kunne jeg dratt frem som har skjedd fra 1 svangerskap til andre, men da ville nok ingen tatt seg tid til å lese...ille er det iallefall.

Dette svangerskapet har ikke vært bedre, han slenger med kjeften og er rett og slett tåpelig. Svigermor er forsåvidt ikke noe bedre, hun slenger dritt med et smil om munnen slik at det ikke ser ut som om hun er frekk. Feks står hun og smiler og sier at de kommer ikke i vår datters 2 årsdag siden bursdagen hennes er 3 dager etter terminen, de vil heller komme når de er sikre på å treffe den nye jenta vår, "2 fluer i et smekk" sa hun. Jeg kjenner jeg blir sur da altså!

Skal jenta mi bli satt til side fordi de ikke er sikret å se den nye? Vi feirer hennes bursdag fordi det er hennes bursdag ikke fordi alle skal se den nye jentebabyen!

Årh hormoner og følelser....!!!

Denne gangen er jeg iallefall fast bestemt på at jeg ikke skal gi etter på noe, dåpsdagen blir den dagen jeg sier, bursdags feiringene kommer når jeg og samboer inviterer til det, og har de et problem med det så værsågod!

Noen som har noe å dele? kanskje om deres svigerforeldre eller om mine, jeg er klar forå få blåst litt fra meg jeg nå;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud....Skal jeg dytte opp innlegget mitt om min svigermor?? Så kan du få se at du absolutt IKKE er alene??

Skrevet

godt er det vel at jeg ikke er alene, men vil gjerne høre om din

Skrevet

Ja, dytt i vei :-)

Herregud for noen rivjern da. Stakkars mennesker, de har det sikkert ikke bra med seg selv.

Jeg har verdens beste svigers, gudsjelov. De er virklig ressurser! Ikke i veien i det hel tatt, er BARE snille & hjelpsomme.

Min egen mor derimot kan være litt drøy innimellom, men det d***ter jeg i, må bare verne om samboer så ikke han flyr i flint. Fattern min er så sløv av seg at det er ikke godt å si hva han tenker, men han plager ingen i hvertfall. Han er bare glad det blir gutt for det har han alltid ønsket seg.

VenterJente, håper du ikke føler deg forpliktet til å forholde deg til svigers, det er du faktisk ikke. Gjør bare det du må av minimumshensyn, og la dem rotere rundt dine planer. Vær så snill og ikke la dem manipulere deg til å føye dem. Sånne mennesker fortjener absolutt ikke at ungdommen skal bruke det positive overskuddet sitt på å tekkes deres sure, åreforklaka, inngrodde, forgubbette, triste og meningsløse liv.

Skrevet

eh VenterJente.. jeg mente Princess Elisabeth, men det er til alle med kjipe svigers...

Skrevet

Jeg skjønte nesten det=P hadde jo ikke skrevet så mye..Prøver å finne min historie om horrible svigers og dytter den opp, så kan dere jo si meningen deres på dette innlegget;o)

Skrevet

takk for svar. Jeg har heller ikke perfekte foreldre, mamma er heltsuper, hun hjelper hele tiden og stiller mer enn gjerne opp, men gjerne litt for mye av det gode av og til;) Pappa er sløv, så er ikke så imponert, men han er i det minste ikke spydig.

sier daglig til meg selv at jeg burde drite idet, han har sikkert hatt det vanskelig, eller har det vanskelig...Men blir sint når det går ut over dem jeg er glad i, slik som datteren inni magen og datteren utenfor, og selvsagt samboer...de har vært på besøk en gang og det var i barnedåpen(moren og søsteren har vært her 3 ganger, men aldri bare for å besøke)

Skrevet

Ååå....Jeg finner det ikke! Hjelper ikke å søke på det heller....=( Men det heter "Min kjære svigermor...eller IKKE..(langt) Tips?"

Hun er helt ekstrem da..

Skal prøve å skrive i stikkordsform..

- Hun forlanger nesten å få bli med på fødselen.

- Sier at vi ikke skal ha barnedåp men navnedag. (Trodde dette var mitt og sambo sitt valg....)

- Da hun kjøpte vogn var hun med, og jeg ville ha en stelleveske gikk hun bak meg og butikkdama og sa at det trengte vi ikke, det holder med en plastpose, du trenger det ikke, bortkastet penger.....

- Hun prøver å bestemme navn..

- Hun har tatt seg fri annenhver fredag fra høsten av, sånn at hun kan være sammen med babyen. Og forlanger nesten at lillegull skal ligge over der fra torsdag til fredag.

Og jeg har så uuuuutroooolig mange sånne "dere trenger ikke, dere må¨ikke gjøre sånn og sånn, det kan dere bare ikke gjøre, dere må gjøre det sånn"... Blir så sliten....=P

Skrevet

Jeg husker godt ditt innlegg. Tenker på deg hvis jeg synes noen av mine egne blir litt slitsomme :-)

Skrevet

jeg fant det men får ikke åpnet det...

Men ut fra det du skriver her så virker hun som om hun har et problem.

Hun lar jo ikke deg bestemme hva du vil ha og hva som skal være riktig for dere, har du prøvd å si ifra til henne om at dette er ditt barn og ikke hennes?

Husker min svigermor skulle ut å trille tur med min og hun fikk beskjed om å være tilbake etter 1/2 time fordi kameratene til samboer kom for å se henne, og hun valset inn 1 1/2 time etterpå og sa at nå måtte jo vesla få sove. Da streika jeg for å ligge ute i minusgrader i den råtne ekle vogna hun plent skulle kjøpe(kjøpte en på loppemarked, ikke at det er noe galt i det, men skal du kjøpe brukt så trenger du ikke ta det som ser råttent og soppinfisert ut) og da sa jeg ifra, greit nok så hørte hun ikke på meg men samboer steppa inn og sa ifra.

Neste gang hun vil bli med på å kjøpe inn ting så får du bare si ifra om at du skal ha de tingene du vil og hun trenger ikke kommentere det...

Utrolig frekke folk er

Skrevet

Stakkars deg, disse folka hadde jeg tatt en alvors prat med. Hvorfor sier ikke mannen din noe til dem, eller nytter det ikke?

For det første så må dere gjøre det som føles riktig for dere nå, det er dere som er en familie.

Blod er tykkere enn vann, og ja, barn trenger besteforeldre - men vi trenger ikke å omgås mennesker som har negativ innvirkning på oss.

Dere skal selvfølgelig legge dåpen til den tiden som passer for dere. Det er overhode ikke egoistisk. Passer det ikke for dem, så passer det ikke - da får de holde seg hjemme da. Her krysses ingen på!

De virker så utrolig egoistiske og rett og slett "hjerterå" etter min mening.

Jeg hadde gitt en lang marsj i dem. Dere har prøvd. Skal dere hele tiden bukke under fordi det og det ikke passer for dem, nei vet du hva. Et sted går grensen.

Skaff dere litt "space" og ta deres egne valg. Besøk de om dere har lyst. Har dere ikke lyst, skal dere la det vær.

Kanskje de en dag våkner og skjønner hvor dumme de er, om ikke - så er det faktisk dem som har et problem, ikke dere.

Har de ikke interesse av barnebarna sine, neivel, så slutt å sende de bilder, slutt å ta kontakt.....så kommer de nok etterhvert.

Blir som å løpe etter en hund - for å si det slik. Løper du etter den, løper den fra deg, men så fort du snur og mister interessen, så fatter den interesse for deg og kommer etter deg

Selvom det kan føles tungt og trist en stund, så tror jeg dere vil få det bedre. Nyt den gleden dere kan gi hverandre istedenfor.

Også vet du nå hvordan du selv IKKE skal bli som bestemor ;o)

Masse lykke til og varme klemmer

Skrevet

Dine svigerforelde er nok litt fornermet fordi du har lokket gutten deres til å flytte så langt bort.

Og av egen erfaring er det forskjell på hvor i landet du kommer fra på godt og vondt. Kan fort bli et lite kulturkræsj.

Jeg bor i samme komune som deg og har giftet meg med en trønder :-)

Heldig med svigerforeldere, men det har tatt litt tid før jeg og min mann komuniserte på en ok måte uten å bli fornermet på hverandre haha!

Vet at østlendinger kan og være litt kjappe i replikken. :-)

Dine svigerforeldre bor så langt vekke at du trenger ikke bry deg så mye.

Vær glad for at de ikke er naboene dine ;-)

Skrevet

Mine svigerforeldre er helt lik. Var nesten skummelt å lese innlegget ditt.Vi bor i ei lita bygd på vestlandet ikke mer enn 5000 som bor her. Føles som 300 spør du meg. Uansett .. Mine svigerforeldre bor max 10 min å gå unna oss. Når jeg gikk med min første datter brydde de seg ikke om å spør om noe som helst. Ikke når jeg hadde termin engang. Svigermor spurte meg når jeg var 4 dager på overtid om jeg ikke skulle ha snart.

Svigerfar har ikke sosialeantenner i d hele tatt. Når vi va hos dem romjula rett før jeg fikk jenta mi(jenta mi er født 11januar 2005 ,9 dager over ul termin) så sa han til meg når jeg satt å spiste sammen med mange av demmers familemedlemmer ( tanter og onkler o.l.) at jeg ikke fikk mer mat for jeg var feit nok fra før ( er ikke en lettvekter før jeg ble gravid heller). Ingen som flirte ,men han har fortsatt med lignende komentarer siden den gangen.Han trur han er kjempe morsom ,men d er fortsatt ingen som flirer . De er aldri på besøk uten om når de vet at vi har barnevakt for gullet vårt ( mine foreldre bor 3 timer unna så de liker å ha henne ei helg i ny og ne . siden de ikke får se henne så ofte). Da kommer de nedom å har med seg alkohol for å være sosiale med sønnen sin( de er veldig glad i alkohol)..Tenker ikke over at kanskje vi har planer om å finne på noe sammen .Siden vi endelig har barnevakt!! Så hvis de plutselig dukker opp(sier aldri fra før de kommer) Å vi sier vi er på vei ut gjennom døra for vi skal på kino sammen. Så sender de oss bare noen rare blikk om hvor rare å unormalt d er. Må jo benytte tiden til å være kjærester tenker jo vi ,for de er jo aldri barnevakt. Ikke d at jeg lar de være d så ofte heller. Bare en time i ny og ne når vi er helt i beit. Alle barnebarna er jo bare et ork for de uansett. De snakker til oss om hvor krevende min svigerinne sine unger er og hvor travle svogeren mine sine tennåringer er. Vet ikke hva de sier til dem om oss.

Min mann skammer seg veldig over foreldrene sine. Siden vi bor på en liten plass så vet jo alle hvem han er sønnen til. Mine svigerforeldre er alltid skitten.Går i hullete gamle klær å er sjelden rein. De lukter alltid som om de har vært på fylla i over 1 uke ( noe de sikkert har vært) Svigermor drikker ikke så mye i mengde ,men har alltid noe i hånden som hun nipper i. svigerfar drikker øl som vann. En dag de satt hjemme hos oss å passet gullet vårt ,for vi skulle gå oss en kveldstur (vi hadde lagt henne før de kom så hun sov) alene før nr to kommer. så såg jeg at svigerfar ikke var beruset før vi gikk.Jeg sjekket også kjøleskapet for å se om han hadde med seg øl (har skjedd før). Merket at han luktet svette og var fett i håret før jeg gikk. (jeg er frisør , men får ikke klippe han. svigermor gjør d)Når vi kom hjem igjen etter ca 2 timer så måtte jeg spy når jeg kom inn i gangen. Den kvalmende svettelukten som slo meg var så forferdelig at jeg kastet opp.min mann brakk seg. "Så gale kunne d ikke være for svigermor hadde ikke merket noe å hun hadde sotte i samme rom som han i 2 timer". jeg såg også at han hadde drukket. jeg sjekket barskapet vårt å ingenting var tatt . Mannen hadde tatt med seg lommelerke for å sitte barnevakt for sitt sovende barnebarn i 2 timer en onsdagskveld!!!herregud for en mann. ååååååå. Mine foreldre er ikke sånn, å de er helt sjokket over oppførselen de har.

Min mann har ei jente på 11 år fra før. d kan gå flere mnd mellom hver gang de ser vår datter ,men min stedatter ringer de etter hele tiden.Når vi har henne så kommer de innom for å treffe henne. Ikke den datteren vi har sammen. De har med gaver til henne, mens vår 3 åring må sitte å se på storesøsteren bli favorittisert framfor henne. Vi har til slutt måtte sagt i fra at enten får begge eller ingen.Vi har 11åringen annenhver helg. SÅ kommer hun ellers som hun vil.Har et veldig godt forhold til moren hennes. Mine svigerforeldre duller med henne på fanget men bare bjeffer etter min datter. De er sånn med min stedatter forann alle de andre barnebarna. Alle komenterer d.

Så til den nyeste "bomben".Den ble sluppet i går. Min mann hadde ringt dem i pausen sin for å høre hva de styrte med. Da fikk han vite at de holdt på å pakke for å reise til hytta . Ja vel , hadde min mann sagt ,men de skulle jo vær i bakhånd hadde de lovt. Tilfelle jeg skulle føde.Ja når hadde jeg termin da? Så sa mannen min at d var bare 7 dager igjen å d kunne skje når som helst. Nei d va jo lenge til enda! Fikk han til svar(når de reiser på hytta så vet vi aldri om de blir i ei uke eller i 5 uker) Å uansett så kunne vi bare ringe.D er jo tross alt bare 3 timer å kjøre.D han ikke gadd å tenke på var om han var edru nok til å kjøre ? noe han mest sannsynlig ikke er. Eller om hvis d skulle skje om natten går d ferge så de rekker d. Siden d er "bare" 3 timer unna så kunne jeg avtalt med mine foreldre da. HALLO Ingen som vet om d går fort eller ikke.Jeg viste d kom til å skje (at de "stakk" av) å jeg ville ikke ha de som barnevakt uansett så jeg hadde sikret meg med min besteveninne. Hadde nevnt d for mannen min før ,men han ville gi foreldra sine en sjans så jeg sa d var greit. etter å få den beskjeden fra sin far i går ble han helt knekt. Var nesten på gråten. ville ikke snakke noe særlig om d. Ble veldig såret. Ble veldig langt dette her jøss

Skrevet

Nå har jeg fått lest om din herlige svigermor...

Hun tar virkelig ikke et hint hun der ?!

Kjenner meg igjen i mye av det der, selv om ingen av mine har vært frekke nok til å prøve å presse seg med på fødselen...

Du får invitere henne over når riene har starta slikat du kan få kjefta fra deg litt;)

Skrevet

"Du får invitere henne over når riene har starta slikat du kan få kjefta fra deg litt;)"

Hahaha!! Lo en ondskapsfull latter nå når jeg leste dette!! Kanskje det er det eneste som funker ja=P

Jeg har ikke sett eller hørt fra min svigermor siden før fellesferien nå...Og det eeeer såååå godt!!! Hehe...Men jeg vedder masse på at hun kommer til å be oss til middag i helgen...

Også blir jeg så glad for å se at det er andre som sliter med sine svigerforeldre... Hehe, stygt å si da, men det er godt å ikke være alene!

Kan egentlig ikke se for meg at det er plagsomt at de ikke bryr seg om svangerskapet og sånn. Jeg hadde blitt litt glad for å få litt fri...

Men på en annen side kan jeg skjønne at dette er UTROLIG sårende!!

Hærregud, man vil jo gjerne at folk skal bry seg om den voksende magen og den nye babyen... Eller, på en annen måte: At de skal bry seg om den voksende magen og IKKE bare babyen!

Har ikke lest alle innleggene her nå, men skal ta meg tid til å gjøre det når middag og diverse bakst er ferdig!

Jeg vil mer enn gjerne diskutere kjipe svigerforeldre=P Hehehe..

Har ikke så mye mer å si om min egen, tror jeg fikk sagt alt i mitt innlegg.

Og nå har jo noen som skjønner seg litt mer på å søke opp ting funnet det for meg! Tusen takk!!=)

Skrevet

snæparguri: hadde en ting og to til felles her ja;) er frisør jeg også forresten. så det er jo en selvfølge at jeg klipper svigerinne og svoger slik at de skal slippe de utgiftene.

Dette med alkohol er for meg en selvfølge at ikke forekommer når man sitter barnevakt, det hører ikke hjemme uansett!

Mine svigerforeldre drikker ofte nok, men ikke om de hadde vært barnevakt.

Men jeg liker ikke at svigermor skal kose så altfor mye med vesla når hun røyker...mange synes kanskje jeg er litt prippen, men jeg synes det er dumt å få henne tilbake med røyklukt over hele henne...

Skrevet

ja tro meg, jeg er evig takknemlig for at jeg ikke har dem hus i hus;)

Men det er som både du og jeg sier; lite kulturkræsj!

Tror nok ikke de var så lei seg da han flytta, samboer har ikke hatt det lett med sine foreldre, litt forsømmelse etter min mening, og de har aldri gitt uttrykk for ham at de er glad i han. Dette er hans ord og ikke mine, men jeg ser det jeg også.

Da han hadde flytta hit satte de inn penger på kontoen hans hver måned slik at de hadde en grunn til å ringe, kritisere oss fordi vi fikk penger av dem og alt dette istedet for å si at de er glad ihan og vil hjelpe og at de savner han.

I senere tid så roser de seg selv opp i skyene fordi de gav oss penger, bruker også dette mot oss...noe jeg også blir provosert over, siden vi aldri ba dem om hjelp og aldri fikk valget. Og når de sier at de hjalp oss når ingen andre ville, som de sier titt og ofte, vel mine foreldre hjalp også økonomisk i den tiden og det mer enn de(det spiller ingen rolle hvem som gav mest, men å rakke ned på mine foreldre uten å vite alle fakta er rett og slett lavmål)

Men slik er de...jeg har ingen respekt igjen å gi til mine svigerforeldre, men skal ikke legge opp til noen krangel.

Det er ike dermed sagt at jeg ikke kommer til å si min mening mer enn en gang fremover;)

Skrevet

Beklager å måtte si det, men høres ut som du har svigerforeldre fra helvete. De er mer opptatte av seg selv, rose seg selv for det de gjør, kontrollere sønnen sin og tar alt for mye kontroll. Virker som de ikke klarer å se på dere som en selvstendig enhet og som voksne, men behandler dere som barn ennå.

Synes utrolig synd på deg og dere. Glad jeg ikke er i deres situasjon.

Lykke til

Skrevet

jo takk for det, setter pris på å høre at jeg ikke er den eneste som ser problemene med dem.

Vet de er vanskelige, og sigerfar er helt ekstrem...men det er ikke han jeg vil ha, og når samboer og jeg deler syn så er det bra nok, hadde vært verre om det kun var jeg som hadde problemer med dem.

Men alle har problemer med dem, alle utenom de to da, og da er det jo flott de har hverandre å dele "boblen-av-spydige-selvopptatte-duster" med:)

Venterjente071008:

Skjønner godt at du med din situasjon drømmer litt om min situasjon, men det er ikke greit med verken for mye eller for lite.

Synes de viser for lite interesse i barnebarnet i magen og sønnen deres, og selvsagt barnebarnet utenfor magen;)

De bor langt unna men forlanger nermest at vi skal reise opp til dem i helger av og til, og når vi kommer er det jo bare surskap...

Beklagelig skal vi feire julen der i år, og jeg får se hvilket humør jeg ender opp med etter fødselen. Sist var jeg psykisk ødelagt etter turen dit ved julen 06, var 2 måneder etter fødselen og svigerfar var som sagt jævlig. Han satt oppe i stua og prata dritt om meg til samboer fordi jeg ikke kunne spise reker som han absolutt måtte ha. Jeg var jo så forbanna kresen i matveien. Han tenker ikke over hvor utrolig lytt det er, hørte jo hele samtalen, var veldig frista til å gå opp og be han pelle seg ned i kjelleren slik at jeg kan få slenge litt med leppa om han siden det var slik man gjorde det i hans hus.

Har ikke hatt noen respekt for han siden den dagen.

Så hvis jeg er deppa og nedstemt etterdenne fødselen reiser jegikke, er jeg derimot like hissig som jeg er nå i svangerskapet kan det faktisk bli litt action rundt middagsbordet;)

For dem som fulgte trådene mine sist har nok hørt omderes geniale innkjøp av hund. Alt svigerfar fant ut om hunderasen var at den ikke bjeffer(BASENJI) og dermed så skulle han ha denne.

De skulle ikke ha hunden på dressurkurs fordi han gadd verken betale ekstra for noe han kune gjøre selv eller måtte kjøre noe ekstra for å komme til kursene(merk dere at mannen har 0 peiling på hunder og rasen, er første hunden). Nå nesten 3 år etter at de hadde anskaffet seg hunden har de da avlivd den, fordi hunden var gal(svigerfar kan jo sette diagnoser på alt mulig han).Hunden som ikke hadde fått noen form for dressur eller opplæring, som har fått styre huset helt siden den knurra til folk og de ba folkene omå trekke seg unna istedet for å ta tak i hunden(ikke ta tak i den som å være fysisk stygg mot den, men å ta tak i problemet med hunden)Hunden har bitt flere ganger, og jeg har aldri vært redd noen hunder UTENOM denne.

Da vi var der i sommer satt svigerfar åroste seg selv for at han hadde holdt ut med hunden, og sa at dyrlegen hadde sagt at det var helt UTROLIG atde hadde holdt ut med den hunden i 3 år(husk at dyrlegen må forholde seg til svigerfars beskrivelse av hunden). Jeg blir forbanna av atfolk tar livet av dyr som ikke har fått en sjanse, og etter min mening så fikk ikke denne hunden en rettferdig sjanse, såjeg svarte"Jeg synes at det er helt utrolig at du ikke har hatt hunden på et dressurkurs etter 3 år"...Han forsvarte seg med at nå var jo hunden for gammel til slikt, man kan ikke lære en gammel hund nye triks. Og da jeg svarte at det var en myte dette med å lære gamle hunder noe, og at det rett og slett er latskap å ikke ta med hunden på dressurkurs så lenge man ser helt tydeligat man ikke får det til selv.

"Ja da får du og Kjetil ta dereav det da siden dere er så jævla eksperter!"

Lo godt da samboer svarte"Jada, men det er jo først og fremst på vår hund, vi leker ikke eksperter vi slik som enkelte andre"

Jeg sa at jeg ikke ville ha hunden løpende rundt meg eller barnet siden den var ustabil, jeg kunneklappe og kose på den og plutselig beit den. Så ja noe var jo galt, men det er det vel hvis ikke de tar ting på alvor og får hunden dressert også?

Etter min mening er det iallefall en selvfølge!

Ble utrolig langt, men kunne sagt mye mer:P

Skrevet

Hohoi! En hund på 3 år kan da vel lære nye ting..Spør om han har sett hundeviskeren på TVN..=)

Det at du ikke kunne spise ditt og datt er jo sånn som de ikke tenkte på før i tiden, men utrolig dårlig gjort å ødelegge jula på den måten!!

Min svigermor prøver jo også å halvveis ødelegge jula.. Begynte allerede i Mai med at vi måtte komme til dem med babyen, siden sambo hadde sagt det.... Men jeg har prøvd å sagt ifra om at det er ei mormor som også vil være sammen med babyen den første jula...

Jeg har egentlig mest lyst til å være hjemme og kose meg. Skjønner at sambo vil til mamman sin da, siden farmora og farfaren skal være der, og det kanskje er den siste jula deres... Så vi har et lite problem der da... For det som kommer til å skje er at jeg spiser middag en plass, og drikker kaffe og pakker opp pakker en annen plass, så jeg må kjøre rundt på julaften med min baby på 2.5-3 mnd...

Kan godt hende det blir helt ok, det spørs jo hvordan babyen er...Men hjemme hadde vært best, da babyen kan legge seg i sin egen seng når den blir trøtt!

Tror jeg kan skrive en hel bok om min svigerfamilie! Heldigvis er svigerfar den han er!!=) en utrolig koselig mann, men KAN ha veldig sterke fæle meninger om enkelte ting, men som oftest holder han kjeft, eller er på mitt "lag" =P

Haha, høres skikkelig fælt ut dette her...

Skrevet

jeg dytter på denne fordi jeg skal legge inn svar men har ikke tid akkuratt nå;)

Skrevet

vi kunne laget en bok om svigerforeldrene fra helvete...genialt!

Jeg skriver om svigerfar og du skriver om svigermor...så kan vi bare lage en hovedperson...

Fra spøk til alvor så synes jeg nok allermest synd på han, for han tror jo at han er midtpunktet i alles liv og at alle virkelig bryr seg om alt han har å si....

Han tenker ikke over at han ikke bidrar med noe positivt ved å være slik han er...

Da vi fikk jenta vår så hadde vi enormt lite penger, jeg hadde vært student og levde på fødselsstipend, og samboeren min jobbet i barnehage...vi hadde regninger oppover ørene og fikk akkuratt endene til å møtes.

Vi skulle ha barnedåp i februar(ja tenk han fikk faktisk viljen sin, han nektet tross alt å komme hvis han ikke fikk ha dåpen i februar slik han slapp å ta seg fri)...vi hadde lite penger, foreldrenene hans, tanten hans, søsteren hans og bestemoren hans kom jo så vi skulle jo lage middag og frokost til dem også...

Mine foreldre hjalp oss økonimisk med dåpen, slik at vi skulle ha nok til mat og bensin og leie den måneden...

Vi fikk ikke et eneste øre av dem...og atpåtil så er svigerfar frekk nok til å kommentere at vi ikke hadde godt nok utvalg i maten!

Å fy så sint jeg var...ikke nok med at han forlanger at dåpen skal utsettes, men han har nerver nok til å kritisere alt vi hadde gjort, uten å ville hjelpe noe til, men forventer selvsagt at det skulle være klart til de kom...vi måtte leie rom til dem fordi han nektet å sove på madrass hos oss... så da måtte vi betale for en minileilighet slik han skulle bli fornøyd...

Men betale for det han selv krever kan han ikke...kan bare klage på alt vi ikke har og alt som ikke er bra nok...fordi det er vanskeligere å rose enn å rise(noe som jeg vet gjelder like mye meg selv som han).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...