Gå til innhold

Bivirkninger god nok grunn til sykemelding??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt Synarela spray i ca 1 uke og sliter med hodepine, ubeskrivelig trøtthet (jeg er b-menneske med stor B, liker å sitte lenge oppe om kveldene, men nå klarer jeg såvidt å få med meg 21 nyhetene, men klarer likevel bare sove et par timer.. rart..), ukonsentrert og gråter lett. Har i tillegg blitt forkjøla og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg..

Ble sendt hjem fra jobb igår, med beskjed om at jeg må få meg en sykemelding, for jeg fungerer ikke i jobben slik som jeg er nå.

Ringte til fastlegen, men han var ikke der idag. Forklarte situasjonen til sekretæren, men hun sa at jeg sikkert ikke kunne få sykemelding pga bivirkninger... men kanskje pga forkjølelsen, selvom det var litt drøyt ifølge henne!!

Fikk beskjed om å ringe igjen imorgen hvis jeg ikke var blitt noe bedre, da er legen tilbake også...

Jeg gledet meg sånn til å begynne på spray, for endelig skulle det skje noe, men nå er jeg bare fortvilet.. kaskje det bare er jeg som trenger å ta meg litt sammen?

Hvet ikke helt hva jeg skal gjøre? Har verdens beste kolleger (som vet hva jeg går gjennom pga liten arb.plass og de er veldig støttende), og har drømmejobben, men har egentlig bare vært i veien de siste dagene...

Takker for svar eller om noen vil dele sine erfaringer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du. under mitt forrige forsøk ble jeg sykemeldt etter noen dager på spray, fungerte ikke i det hele tatt på jobben var så trøtt.

det var de på aleris som sykemeldte meg under hele forsøket.

nå har jeg satt inn to fryseegg og føler meg enda trøttere en sist. får se ett par dager til om ikke jeg blir hjemme resten av rugetiden.

masse lykke til.

Skrevet

Takk for svar :o)

Misforstå meg rett, men godt å høre at du ble sykemeldt og at det var ok. Følte meg kjempeteit da jeg snakket med hun sekretæren på legekontoret... følte hun mente jeg ville "skulke" jobben...

Masse lykke til med rugetiden! Blir spennende :o)

Skrevet

Hei Troika77 :-)

Syns det er veldig rart om du ikke skulle fått en sykemelding i denne perioden når du får disse bivirkningene. Vet om mange som har fått det, alt fra 50 til 100prosent. Prat med legen din når h*n kommer sekretæren har ingenting med det å gjøre, det er legens avgjørelse :-) Jeg begynte med spray i dag så har ikke rukket å merke noe til bivirkningene. Men er for tiden 40 prosent sykemeldt av andre årsaker. Så vil tro det holder om jeg skulle merket noe til bivirkningene.

Godt å høre du har en så fin arbeidsplass! Og at du kan snakke med de om det du går gjennom, gjør det jo mye enklere for deg når de vet det. Jeg har selv valgt å la være å si noe. Selvom jeg har en flott arbeidsplass.

Masse lykke til fremover.

Klem

Skrevet

Dette har faktisk sekretæren ingenting med å mene noe om og det er veldig dumt av henne å gjøre det (si til fastlegen din at hun driver med dette). Klart du kan få sykemelding i denne perioden. Jeg har hatt 3 IVF-forsøk (har nå en herlig 1-åring), og under alle 3 forøkene var jeg sykemeldt 4 uker pga bivirkninger (bare gråt hele tiden...). Dette er tøft for kropp og sinn, sånn er det bare. Stå på, hold ut og LYKKE TIL!!!

Skrevet

Grr, jeg blir så irritert på sånne sekretærer!! De har ingen rett på å uttale seg i det hele tatt! Jeg hadde blitt forbanna jeg.

Selv ble jeg sykemeldt 100% under første forsøk etter to uker på spray.

Skrevet

Er enig med de andre her at det har sekretæren overhodet ingen rett til å bedømme...

Under forrige forsøk ble jeg sykmeldt etter innsettingen, var helt ute av kurs. Hun hadde full forståelse for det, men kunne ikke sette bivirkningene som grunn til sykmelding. Pga min historie med stoffskiftet skrev hun det som grunn.. Siden hun ikke var spesialist på fertilitet kunne ikke hun sykmelde meg pga det...

Skrevet

Heisann!

Føler med deg!!!!

Jeg hadde akkurat samme bivirkningene som deg under mitt første forsøk. Jeg var sykmeldt i 3 uker. Du må bare drite i sekretæren, hun har ikke peiling. Det er tøfft nok å gå gjennom ivf psykisk, om man i tilleg er helt på felgen psykisk også er det uforståelig for enkelte å skjønne hvordan det tar på.... Stå på kravene, og masse lykke til.

Jeg skal snart gjennom en runde til og er forberedt på ny sykmelding.

Klem fra meg

Skrevet

Heia!

Jeg å skulle inn til legen og få sykemeld for bivirkninger og den psykiske biten med alle forsøkene mine det siste året... og selvfølgelig var fastlegen borte...

Fikk inn til turnuslege og etter om og men ga hun meg sykemeld med forkjølelse som grunn... men heldigvis fikk jeg sykemeld til fastlegen min var tilbake fra ferie, og da jeg kontakta henne var det ikke noe problem i det hele tatt... Om en ikke fungerer på jobb må man jo få litt forståelse fra helsenorge...

Skrevet

Stakkar deg, hørtes skikkelig kjipt ut!

Jeg jobber i helsevesenet og ble irritert når jeg leste at sekreteren hadde så mange meninger! Hvis legen din er like vanskelig så bare press på, det hjelper! Du får deg nok en sykemelding :) Lykke til videre!

Skrevet

Tusen takk for svar og oppmuntring alle kjære dere :o)

Har fått time hos legen senere idag, og håper nå at det skal gå fint. Det er godt med støtte. Fikk mot til å stå på mitt!

Skal gi en melding etter legetimen hvordan det gikk :o)

Klem til alle dere

Bo)

Skrevet

Da har jeg fått meg en uke sykemelding. Legen var veldig forståelsesfull, og det var ikke noe problem. Men måtte oppgi forkjølelse som grunn. Han sa også at dersom jeg skulle trenge lenger enn en uke sykemelding, så var det bare å ringe :o) Ble så lettet, kjente bare at jeg kunne senke skuldrene, startet nesten å gråte.. #flau#

Skrevet

Så bra, det var godt å høre. Ta vare på deg selv og kos deg som best du kan nå med en god bok eller noe.

Klem og lykke til

Skrevet

skjønner at jeg skal sette pris på legen min (gjort det lenge da :) )..

Da jeg første gang sa til han at jeg skulle gjennom assistert befruktning, og at jeg hadde planer om å sykemelde meg to uker etter innsetting (nettopp fordi jeg får så mye bivirkninger av medisinene og sliter meg virkelig gjennom jobben de ukene før innsetting), så var ikke det noe problem. Det var da HELT i orden som han sa. Og han sa selv uten at jeg var inne på det.. at dette er jo ikke så enkelt psykisk heller så det skulle bare mangle om ikke jeg skulle få sykemelding. Det var bare å ringe og gi beskjed når jeg satte inn så ordnet han det!!!!!!

Jeg er velig glad han skjønner hva jeg/vi går igjennom!

Du får sykemelding.. det bare må du. Om ikke for bivirkninger, så psykisk helse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...