Gå til innhold

Det gikk til h"#%%&

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk nettopp vite at ingen av mine 5 egg delte seg. Og de vet ikke hvorfor før ikveld. Er dette normalt? Nå tenker jeg at det ikke er meningen at vi skal få barn. Skjønner ingenting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist at ingen av eggene har delt seg videre. Desverre så skjer det noen ganger,men ikke så ofte. Håper du får vite en grunn så de kan event. kan gjøre forandring ved neste forsøk. Ønsker deg lykke til og en trøsteklem fra meg.

Skrevet

så trist, jeg føler så med deg. dette er ett utrolig slit alt sammen.

får håpe vi lykkes til slutt. ønsker deg lykke til og en god klem

Skrevet

Uff dette var leit CathyS. Håpe de finner det ut så de kan gjøre noe anderledes neste gang. Klart du kommer til å få barn en gang :-) Skal tenke på deg, sender deg en stor trøsteklem.

Skrevet

Jeg signerer. Det f*** ikke lett dette her. Jeg har akkurat vært på egguttak, fikk vite at det var rundt 10 flotte eggposer på fredag og alt i orden. I dag fant de først ingen egg, og så til slutt fikk de ut ett eneste egg. De kan ikke si noe om hva som har skjedd, de tror det er være medisineringen siden jeg har byttet medisiner siden sist. Tidligere har vi fått ut henholdsvis 6 og 16 egg, hvor vi hadde ett og to som overlevde befruktning og deling og var bra nok til å sette inn, ingen på frys.

Som de sier, det er ganske små sjanser for at alt klaffer og vi får innsetting denne gangen. Var ikke forberedt på dette med at det ikke skulle være egg der. Det er sånt som skjer sier de, og det betyr ikke at det vil gå like dårlig neste gang. Det gjelder sannsynligvis det samme for deg også, vi har bare hatt skikkelig uflaks. Men snakker om slag i trynet, etter alt man går gjennom. Tryne skikkelig på hoppkanten liksom.

Så, føler med deg - at ikke ting bare kan ordne seg... Puh.

Skrevet

Takk for trøst alle sammen, veldig godt. Lindsay, du har også hatt maks uflaks, du milde altså. Snakk om slag i trynet! Forrige forsøk ble og avbrutt hos oss, hadde 5 follikler og de klappet sammen en etter en. Jeg blir så redd for at det er noe genetisk feil med meg sånn at vi aldri kommer til å få det til. Katastrofetenkning. Skal snakke m legen ikveld, da har de analysert ferdig og kan si noe om hvorfor. Krysser fingre for oss alle og at du har et gullegg Lindsay :)

Skrevet

Hehe, ja jeg tenker jo at det må være en stayer som fortsatt holdt stand når det ene etter det andre fordampet i løse lufta rundt det. Jaja, det er den merkelig følelsen med dette, at man liksom skal være optimistisk og positiv for å få dette til, men samtidig er man jo nødt til å være realistisk, er ikke noe særlig garantier i dette gamet her...

Er jo ganske umenneskelige prosesser dette egentlig, vi får tenke at vi er supertøffe som tross alt kommer oss gjennom - på en eller annen måte:)

Skrevet

Uff, for en nedtur - så forferdelig! Har ingen erfaring med dette. Dere bør be om en samtale med legen for å snakke om det som har skjedd. Håper det ordner seg etterhvert. Forstår godt frustrasjonen din og håper du finner motivasjonen tilbake.

Skrevet

Ja, dette var noe drit!! Jeg som var så optimistisk både forrige gang, og har tenkt på deg denne gangen også. Du har dessverre vært maks uheldig, med to avbrutte forsøk etter hverandre. Men, det er klart du kommer til å bli gravid!! Du har jo tydeligvis nok egg, de må nok bare finne den rette kombinasjonen av medisiner til deg.

Har du prøvd med nedregulering før noen forsøk? Det kan nok i ditt tilfelle være lurt, slik at kroppen ikke påvirker med egne hormoner, for da kan fort ett eller to egg "vinne løpet". Og selv om det da er flere egg, er de kanskje av dårlig kvalitet. Vi brukte nedregulering på sprøyteform første gangen, for vi orket ikke det styret med spray. Det gikk ikke for oss, for kona ble overstimulert, men med lav hormondose kan det være verd et forsøk.

Vi har mange mislykkede inseminasjoner og avbrutt IVF forsøk bak oss, og det var så kjedelig når vi var midt oppi det. Men når man endelig blir gravid, så er det bare sånn det skulle være hele tiden. Det var den perfekte og riktige babyen, som kroppen ventet på :) Og da er plutselig alt strevet glemt!!

Håper inderlig det klaffer bedre neste gang, og pass godt på deg selv. Gi oss beskjed om hva legen sier da!

Klem

Skrevet

Heia Cathy!

Det var ikke noe kjekt å høre. Det samme skjedde med meg forrige gang. Jeg fikk ut 8 egg, men ingen delte seg som de skulle. Er redd det samme skal skje når jeg snart skal ha nytt forsøk. Til oss sa de at det var sånn som kunne hende. Det var ikke snakk om å analysere eggene. Hvor holder du til? Det kan vel være godt om man får en grunn tenker jeg. Men jeg tror det ordner seg for dere neste gang, krysser fingrene for det!

Lindsay jeg føler med deg og! Det er jo et sjokk å bare få ut et egg når men har så mange folikkler, men jeg krysser fingrene for gull-egget!

Skrevet

Nå har jeg nettopp snakket med Dr Lindenberg og han sa at eggene har fått en kromosomfeil fordi de har kommet til på en måte som ikke passet for dem. Som om de ikke har tålt den stimuleringen jeg fikk på rett måte og på den måten har blitt ødelagt underveis. Dette er sjeldent sa han men det går an å gjøre noe med det. Neste forsøk skal være på lang protokoll (du fikk rett IVF-mammaer! :) ) pluss at jeg skulle ta Menopur og noe jeg tror han sa var pregnyl. Han anslo sjansene for graviditet til å være 20-25%, dvs litt lavere enn forøvrig men absolutt fortsatt med håp. Jeg forstår rett og slett ikke dette med kromosomfeil, blir jo redd for at alle eggene mine er programmert til barn med 9 armer og 4 neser (mener ikke å fornærme noen nå altså), men iflg ham har 50% av eggene til folk kromosomfeil og det høres ut som om det er noe som skjer underveis. Og det må da finnes et bittelite egg der nede som kan bli til noe. Nei, vi gir ikke opp ennå! Vi prøver et forsøk til før jul så får vi se om det er noen bedring i det hele tatt

Skrevet

Hei Kine71, sa de noe mer til deg enn at det er sånt som skjer? Hvordan er eggkvaliteten? Skal de endre noe ved neste forsøk for din del? Skikkelig frustrerende. Vi skal ha nytt forsøk i november desember. Hva m deg, kanskje vi kan følge hverandre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...