Joikaboll@ Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Jeg kan overhodet ikke strikke, så det er sagt. Men eldstegutten min fikk en nydelig dress da han var liten (10 år siden) Og har fått det for meg at Linus bare MÅ ha en slik dress. Dressen var hel, med knepping i fronten. Cryfarget m/brune treknapper. Dressen var strikket i "firkantmønster" som liksom "bulet" litt ut. Tro om det var hette på den, isåfall var det lue. Lyseblå bakgrunn, en liten søt gutt på ca 2 år hadde den på seg. Jeg har beskrevet slik dressen så ut på bildet på mønsteret :-) Håper noen strikkeglade damer kan hjelpe meg, selv om det blir å leite etter nåla i høystakken.
mandapus Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 dalegarn har en oppskrift laget av kari haugen på en dress som er helt nyyydelig, hvit med treknapper. skal se om jeg kan ta et bilde av bildet, eller finne den på nett..
mandapus Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 http://www.dale.no/dalegarn/dokumenter/Dalegarn_181.pdf <-- der er oppskriftshefte, er den som heter #4.. nuudelig
Joikaboll@ Skrevet 20. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2008 Får ikke opp linken Men skal lete på siden der, tusen takk for hjelp.
mandapus Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 du går bare på kataloger, og så på 181 :))
Joikaboll@ Skrevet 20. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2008 Se der ja, er ikke den jeg tenkte på, men denne var minst like fin. Tusen takk for hjelpa. Da gjenstår det barå finne noen som kan strikke.
mandapus Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Bare hyggelig. Skulle gjerne strikket den for deg, men er midt oppi konteeksamenslesing og fadderopplegg:) kan eventuelt sende deg oppskriften!
Shabby Cheap Chic Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Jeg tror jeg veit hvilken dress du mener (i alle fall noe liknende) men klarer ikke å huske navnet på disse garntypene... Mamma har hefter hjemme men jeg skal ikke dit nå.. hehe... SKal prøve å finne den jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå