Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det sånn at det var ok å spise Gilde Salami? Jegblir helt gaaaal her! Har sååååå lyst på brødskive med salami!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? Jeg husker det var noen andre som spurte om dette for en stund siden, men jeg husker ikke om det ble til at det var ok eller ikke. Jeg er sulten! Hehe!

Skrevet

Siden det ikke er stekt kjøtt er det i gruppen matvarer man anbefales å holde seg unna. Det gjelder alle produsenter forresten.

Noen sier at disse er jo fryst, men det dreper kun den ene typen bakterier.

Skrevet

Jeg spiser Gilde Salami hver dag, bare MÅ ha det:) Jeg har hørt begge deler, at det er greit og at man skel være forsiktig. Tror det går bra jeg:)

Skrevet

Her er det nok ikke mengden det går på, hvis man først er uheldig å støte på den salamien som har disse uønskede bakteriene kan det skade forsteret.

Men det er en risikoavveining, det er sjelden det forekommer så noen velger å ta den sjangsen, mens andre mener risikoen ikke er verdt det.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor at jeg kunne fryse ned spekematen i 3-4 dager, så gikk det greit å spise. Den må også selvfølgelig være fersk (på dato), ikke sånn at den snart går ut liksom. Jeg hadde så innmari lyst på spekeskinke i starten jeg da, men når jeg bare hadde fått det en dag, så gikk den lysten over ;)

Jeg har også en sjelden gang spist litt salami.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...