Gjest Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Var det sånn at det var ok å spise Gilde Salami? Jegblir helt gaaaal her! Har sååååå lyst på brødskive med salami!
Gjest Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Ingen som vet? Jeg husker det var noen andre som spurte om dette for en stund siden, men jeg husker ikke om det ble til at det var ok eller ikke. Jeg er sulten! Hehe!
Maya_1 Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Siden det ikke er stekt kjøtt er det i gruppen matvarer man anbefales å holde seg unna. Det gjelder alle produsenter forresten. Noen sier at disse er jo fryst, men det dreper kun den ene typen bakterier.
skytte75:) Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Jeg spiser Gilde Salami hver dag, bare MÅ ha det:) Jeg har hørt begge deler, at det er greit og at man skel være forsiktig. Tror det går bra jeg:)
Maya_1 Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Her er det nok ikke mengden det går på, hvis man først er uheldig å støte på den salamien som har disse uønskede bakteriene kan det skade forsteret. Men det er en risikoavveining, det er sjelden det forekommer så noen velger å ta den sjangsen, mens andre mener risikoen ikke er verdt det.
Gurine Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Jeg fikk beskjed av jordmor at jeg kunne fryse ned spekematen i 3-4 dager, så gikk det greit å spise. Den må også selvfølgelig være fersk (på dato), ikke sånn at den snart går ut liksom. Jeg hadde så innmari lyst på spekeskinke i starten jeg da, men når jeg bare hadde fått det en dag, så gikk den lysten over Jeg har også en sjelden gang spist litt salami.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Nei, det er ikke ok, for den er ikke varmebehandlet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå