La Perla Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Jeg har en venninne fra Asia. Moren hennes som bor i hjemlandet, har diabetes og har hatt det i mange år, og hun begynner nå å bli dårligere. De spiser hvit ris flere ganger for dagen, selv om legen sier at hun bør begynne med brun ris. Grunnen til dette er at faren hennes bare vil ha hvit ris. Det er moren som lager maten, og de jobber kjempemasse, både i "vanlig" jobb og på rismarkene og med husdyrene sine. Så hun har ikke mulighet (såvidt jeg har forstått) til å tilberede to ulike ristyper. Så da blir den typen han liker best, selv om dette gjør henne dårligere. Var ikke det utrolig egoistisk av den mannen?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Hvis det er det som er grunnen syns jeg det var ufattelig ego, ja.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Jo, men det var også utrolig dårlig gjort av henne selv: Altså, nå vet ikke jeg hvordan "reglene" er der for hvem som styrer hva i huset, men dersom moren har noe hun skulle sagt, så kan hun jo kanskje sette foten ned?
Line_78 Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Egoistisk av ham, i overkant selvoppofrende av henne kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå