Gulljnta Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Har en boxer som ELSKER mennesker og er rolig dagen lang, blir bare veldig ivrig når det kommer besøk. Pappaen min sitter nå og bekymrer seg over denne store hunden og er livredd for at den skal babyen når den tid kommer. Sitter å bekymrer seg over dette og tenker på det hele tiden. Ringte meg til og med fra syden og sa hvor bekymret han var. Hunden er kjempesnill og ligger som regel å slapper av hele dagen når vi er alene, men blir veeeeldig ivrig når det kommer besøk. Har jo ikke tenkt at hunden skal være alene med babyen akkurat og tar det heller ikke som noe selvfølge at selv om hunden er snill som et lam og lydig at det ikke kan skje noe. Vet jo aldri. Noen som har hund som kan dele noen erfaringer med hvordan det er å komme hjem fra sykehuset med den lille og hvordan hunden deres har reagert? Har jo ikke sett på dette som noe problem jeg..., men alle bare spør "ja dere skal vel kvitte den STORE hunden når babyen kommer". Dette har aldri vært et spørsmål hos oss...
lindarobin Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 hei))jeg har en kjempe hund som er veldig ivrig. glad i folk som kommer men bjeffer og skal prøve skremme alle m å fly mot de( men med barn er alt veldig flott,har en på 2 år og en på 8 uker. lot han vaske ungen i ansiktet når jeg kom fra sykehuset og jeg dytter aldri hunden bort så lenge han ikke hopper og spretter rundt minstemann. 2 åringen og han går det utrolig bra med)))kaster ball og leker masse.
Gulljnta Skrevet 20. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2008 Takk for svar! Godt å høre at det ikke er noe sjalusi. Håper alt går bra her også, har ikke tenkt så mye over det før, men når andre begynner å fortelle hvor bekymret de er så begynner tankene å surre!
Flippflapp Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 har hatt mange typer hund, og boxer var en av dem vi hadde da datteren vaar ble fodt. naa skal det sies det at om hunden er glad og ivrig naar det kommer folk, er dette en ganske vanlig oppforsel av mange hunder. noen eiere syns dette er stas, andre ikke. saa er dette noe dere vil ha bort, maa dere begynne aa trene paa det, nr en er self aa be folk som kommer paa besok om aa ikke hilse paa eller klappe, eller en gang se paa hunden naar den er saa oppromt. kos og kalpp er jo belonning, hunden blir da belonnet for aa oppfore seg slik. naar det kommer til hund og barn saa er det en del aa passe paa. noe du sikkert veit er at det er viktig for hunden aa ha et fristed. der barna ikke kommer seg. den trenger ogsaa pauser veit du. vil ogsaa (fordy jeg veit hvordan boxere kan vaere. de skaper en del ufrivillig kaos) passe paa aa ha en lekegrind til babyen. hunden kan hilse paa og det kan ogsaa babyen, men uten fare for aa bli flydd ned. men igjen begynner du naa med aa roe ned hunden hjemme, saa kan ogsaa dette gaa bra. vi trente en laaan tid paa aa faktisk faa en rolig boxer, det er ikke lett, bare spor hvilken som helst opdretter av rasen. kan anbefale deg aa ta en titt paa bokene eller videoen av ceacar millan. han viser hvordan man kan roe ned viltre og stressende hunder.
ntnjen Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 jeg har en american akita en kjempe snill å rolig hund! heheh men helt hyper når det kommer folk! han bjeffer ikke men skal hilse å atter hilse! men en ting er veldi greit me han han hilser så går han å legger seg igjen! men jeg har tenkt når lilleprinsen kommer hjem fra sykehuset så skal han få hilse å se å være me! men kjenner jeg hunden rett bryr han seg garantert ikke mer enn i to min!!! hehehe men jeg tror du skal ta det helt me ro!!!
Gulljnta Skrevet 20. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2008 Har prøvd å trene dette bort med at folk ikke skal gi han oppmerksomhet når de kommer osv, men de hører ikke alltid etter for "han er jo så sniiiiill" er unskyldningen. Heldigvis bjeffer han ikke som regel, en sjelden gang kanskje.. Tror jeg skal investere i lekegrind eller så tør jeg nok ikke å legge fra meg babyen uansett, boxere er jo store og tunge hunder så og han er såååå kosete og skal oppi deg uansett Er jo kos for oss (når det ikke blir for mye av det), men farlig for en liten baby.
Promp Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Hei, vi hadde boxer når nr 1 ble født. En hannhund. Alle lurte på hva vi skulle gjøre med hunden når vi fikk barn... Eh, litt merkelig spørsmål. Vi gjør vel som vi pleier...? Turer, mat, vann og kos... Vi laget ikke noe oppstyr når vi kom hjem med bebissen. Lot som alt var helt normalt, og han syntes det var helt greit. Ingen sjalusi i det hele tatt. Satte opp en barnegrind i mellom gangen og resten av huset, så hvis jeg var alene med barn og hund, så holdt jeg dem adskilt. Lot dem forøvrig aldri være alene under noen omstendighet. Han var også ekstremt happy når vi fikk besøk, men det hadde ingenting med bebissen å gjøre! Masse lykke til! Det går nok bra!!!
trine_25 Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Jeg har termin om 1 uke, og har tenkt endel på det der. har en hund som er veldig bortskjemt og veldig leken. jeg ha kjøpt lekegrind som kan senkes etterhvert som ungen vokser. kan ikke legge han på gulvet her sånn. hehe. her flyr det flasker og leker dagen lang.. regner med at det skal gå veldig bra så lenge hunden får følt han er med han også, og ikke blir dytta vekk i tide og utide..
HØYgravid+mammaen til Oliver!! Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 heihei! vi har en rottweiler på ca 55kg, og en sønn på 14 mnd. cæsar er veldig livlig, men vi har ikke prøvd å gjøre noe særlig for å dempe han for han er fortsatt ung (4 år, men han har blitt mye roligere enn det han var da han var yngre), og det er en del av personligheten hans. dette har aldri vært noe særlig problem, for vi satt tidlig grenser for hunden, at han ikke skulle vaske oliver i ansiktet (for det likte han ikke), komme for nær (han kan jo falle, men det skjer jo av og til likevel de leker jo sammen under tilsyn;)) osv.. cæsar tar "hensyn" til oliver, og vet hvor plassen hans er i familien. oppsøker svært sjelden oliver for å få kontakt, da kommer han til oss voksne. MEN, ikke over se hunden, for de trenger masse kjærlighet;) det jeg ville vært mest bekymret for er at det er veldig slitsomt å ha små barn og hund, men det er en prioriterings sak for alle og en hver hunde elsker. selv må jeg støvsuge ihertfell en gang om dagen, for de røyter jo så fælt. og vil jo ikke at oliver skal bli allergisk e.l. men lekegrind er nok lurt! lykke til!
Gulljnta Skrevet 20. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. august 2008 Godt å høre gode erfaringer med dette! Han vet sin plass i familien så tror ikke det er noe problem, så lenge han ikke blir oversett når babyen kommer Har ikke vært så bekymret som sagt siden hunden er kjempesnill, men min stakkars pappa bekymrer seg døgnet rundt for dette her bare for det er "såååå stor hund". Håper det går bra hvertfall!
eple3 Skrevet 20. august 2008 #12 Skrevet 20. august 2008 Hei, Vi har en hund som er superivrig når det kommer folk på besøk, og generelt litt vimsete.. (setter), og jeg var litt bekymret for hvordan det skulle gå da vi kom hjem med snuppa fra sykehuset. Mens jeg var på sykehuset tok mannen med hjem en klut som snuppa hadde i senga slik at hunden fikk lukte henne før hun kom hjem. Hunden elsket denne kluten og gnidde hodet inn i den.. Da vi kom hjem var hun veldig ivrig og fikk lukte lenge på henne, men vi lot henne ikke slikke henne i ansiktet eller hoppe. Nå som vi er hjemme, kommer hun bort iblant og snuser, samt dersom hun skriker fælt er hun borte og sjekker om vi er der, og så går hun igjen - det har gått over all forventning hos oss. Vi har lekegrind med bunnen på høyeste nivå som soveplass i stua for å unngå nysgjerrig hund (og evt hår som altfor fort samles på gulvet..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå