Gjest Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Jeg har vært kvalm siden uke 8, er nå i uke 19 og er fortsatt kvalm og spyr. Jeg har fått masse kviser.. Og fikk jo beskjed fra de fleste at det var en jente i magen pga mine "symptomer".. Men samboer holdt på sitt hele veien og sa det var en gutt:) Jeg hadde på følelsen at det var gutt i starten, men ble jo preget av alle rundt meg.. Og endte opp med å ikke ha noen som helst peiling i det hele tatt.. Men neida.. Det er en nydelig gutt som sparker og holder liv i meg. Blir litt lettere å finne et navn nå!! Ikke alltid alle symptomer som stemmer med kjærringrådene.. Men den kinesiske kalenderen stemte i alle fall!!
:*lillefru*:har født*: Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Gratulerer så mye med gutten i magen ) Folk har som regel en mening om alt, hjerteslag, kinesisk kalender, magefasong mm. Ingenting har stemt på meg (kinesisk kal., magefasong, hjerteslag mm), men alle har jo selvfølgelig en mening om hva det er....kjekt det ) Men har blitt litt sånn som deg, mistet følelsen, får så mange "tips & ideer" på hva som skjuler seg inne i magen..hehe. Masse lykke til, er 20 uker på fredag, så vi er ganske likt!!
Gurine Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Jeg ville personlig tippet gutt da. Men dette er fordi jeg har vært lite kvalm og aldri kastet opp med mine jenter, er nå gravid med jente nr 3 Det er så forskjell på hva folk sier. Husker jordmor sa forrige gang at man ofte er mer syk om det er gutt. Men her inne er det mange som sier motsatt. Det kinesiske kartet stemmer med mine
Gjest Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Hei lillefru:) Ja, vi er nesten like langt på vei vi da!! Har du vært på ul? Vil du vite hva det blir? For min del var det veldig godt å få vite hva det ble for noe. Ble veldig mye lettere "å være gravid" på en måte.. Roet ned temperamentet mitt betraktelig og ble ikke forbannet hve gang noen fortalte meg at det kom til å bli en jente. For nå kan jeg jo si NEI!! Det er en gutt inni magen min:) Svigermor var så skråsikker på at det kom til å bli ei jente, at hun hadde begynt å strikke lilla klær, og hvite klær i velidg feminint mønster. Men hun tok feil, så nå må hun desverre ut å handle inn garn i andre farger.. Er det greit å kle en liten pjokk i lilla jakke?? Syns egentlig ikke så mye om det jeg da.. Men er vel bare hormonene mine... Masse lykke til!! Og gratulerer med å være halvveis!!!
Gjest Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Det er veldig individuelt tror jeg. Svigerinna mi var utrolig dårlig med begge jentene sine.. Men ser jeg på moren min og mormor, så ar jeg alle de typiske tegnene på en gutt i magen. Tror egentlig det ikke finnes logikk i det med hvilket kjønn man blir dårlig med og ikke.. Må vel stole på magefølelsen sin (hvis man har en da) og det kvinnelige instinkt:)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Gratulerer! Jeg venter også en gutt:-) Helt greit å kle en guttebaby i lilla. Lilla er gutterosa er det mange som sier:-) Jeg hadde et nydelig babyteppe i lilla til førstemann, følte at det var ganske guttete. Lilla er en fin farve som går til begge deler synes jeg.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 Gratulerer såå mye =) Vi var på ul i går å fikk se en herlig liten gutt. Åh så glade vi ble. Helt enig med deg at det ble "lettere" å være gravid når en vet kjønnet. Vi glemte helt at vi lurte på kjønnet når vi fikk se at alt var bra så spurte jordmoren om vi ville vite det helt på slutten. Da viste det seg at han hadde lagt å vist oss tissen sin hele tiden hihi.Jah lettere med navn, å lettere å faktisk forstå at en er gravid nå. Akkurat begynnt å kjenne noen få svake spark og magen er så vidt begynnt å komme. Er 19 uker jeg å. Har spydd siden uke 7-15/16 fått svangerskapskløe og vært på nippet til å hylgrine av alle mulige ting, Så alle sa at her var det en jente på vei. Vi ble seff påvirket av det. Men vi har en herlig liten gutt. I følge det kinesiske kartet skulle vi å få jente, men nehei!!! Masse fine januargutter her da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå