morinovember Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Hva gjør jeg hvis samboeren min jobber i Nordsjøen og fødselen starter? Han skal komme hjem 3 dager før termin og det er vel bare å krysse fingrene for at det ikke skjer noe før det. Er førstegangsfødende og vil gjerne ha han med. Flere i samme situasjon?
HøstBaby <3 Elias Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Er ikke i akkurat samme situasjon, men min samboer er i millitæret da, oppafor Narvik.. (Vi bor opprinnelig i Telemark).. Så det er fryktelig lang reisevei. Han har fått tillatelse til å komme hjem 5 September (1 uke før termin), så jeg får bare håpe, å knipe igjen hvis jeg ønsker han med på fødselen.. Hehe
2 små hjerter Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Min mann bor/jobber nesten på andre siden av landet, så det blir ganske lang reisevei her også. Men han kan ikke komme hjem før det skjer da, han må bare ta det første flyet som går når fødselen starter... Håååååper sånn at han rekker å komme før fødselen er over... Gruer meg skikkelig til å føde alene...
Dr Mcstuffins Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Tror mannen din blir prioritert på første helikopter inn hvis fødselen starter. Så da er det bare å håpe på godt vær og enkel reisevei. Min samboer kommer i land slik at han er er hjemme 14 dager før termin og 14 dager etter termin. Kunne nesten ikke vært mer perfekt. Men føder jeg veldig på overtid så nekter jeg han å reise ut..
3 nydelige jenter <3 Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Vi var i samme situasjon forrige gang jeg skulle føde. Det vi gjorde var at han byttet en tur og reiste ut 2 uker før. Dermed kom han hjem 2,5 uke før termin og var hjemme 3,5 uke etter termin og da visste vi nesten 100% at det gikk Altså: jobb 2 uker hjemme 2 uker jobb 2 uker hjemme 6 uker Nå kom hun vel og merke 2 uker på overtid så ble jo litt bortkastet, men godt å ha han hjemme 6 uker når jeg var høygravid!!
morinovember Skrevet 20. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2008 Godt å høre at det er flere i samme situasjon. Når han kommer hjem skal han være hjemme i 1 måned,så jeg får vel bare krysse fingrene for at det ikke skjer noe før den tid. Vi har prøvd å forandre turnus, men med produksjonsstopp på plattformen, ble også turnusen forandret. Vi krysser alt vi har for at det skal gå bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå