ihne Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Kan en be om beroligende eller medisin som man blir likgyldig av før KS? Jeg er engstelig for komplikasjonene som kan oppstå før og etter inngrepet. Fødsel ( født 2 ganger) og KS (ingen) er laaaaangt ifra min sterke side, og jeg er sliten av alltid å være bekymret. Denne hører vel egentlig til på ks-debatten, men på dette forumet er det mange som kanskje vet.
Ferdig Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Hei:) Du kan nok ikke be om noe før ks - dessverre:( Jeg fikk i alle fall ikke det ved forrige ks, men du kan be om å få noe med en gang du er trillet ut og ferdig sydd. Det fikk i alle fall jeg og har skrevet i ønskebrev at jeg ønsker det denne gangen også. Var i helspenn og hadde angstanfall, så jeg trengte det. Ønsker deg all mulig lykke til og hvis det kan være noen trøst så er jeg veldig bekymret selv... Når skal du ha ks og hvor mange dager før termin?
ChellBell - har født! Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Bekymringer kommer som regel av uvisshet. Jeg tror det hadde hjulpet deg veldig mye å skrive ned absolutt alt du er redd for som kan skje, alt som til og med høres helt "teit" og usannsynlig ut, men som du kanskje går å tenker på allikevel. Få time på sykehuset til å gå igjennom den med en jordmor eller lege og som kan gi deg konkrete svar. Dette er ofte metoden en bruker for å kurere de som har angst for ting (Det var sånn jeg kom over flyskrekken min). Lykke til! Jeg skal også ha ks for første gang!
ihne Skrevet 20. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2008 Da skal jeg få med det i ønskebrevet. Hadde egentlig ikke tenkt på å skrive ønskebrev jeg, men det skal jeg jammen gjøre! Er så redd at jeg skal få panikk når jeg ligger der helt hjelpeløs!! Takk for tipset om å skrive ned hva jeg er redd for, kanskje jeg da kan få avkreftende svar på bekymringene...Egentlig er det hårreisende, for det er legene som har skremt meg med å snakke om alle mulige komplikasjoner som kan oppstå...fordi de helst ser at jeg føder vaginalt. Men etter to traumatiske fødsler er det desverre uaktuelt.Så etter lang kamp har jeg nå fått innvilget KS 18.sept. som er 10 dager før termin. Du som har tatt ks før, hvordan opplevde du det?
Ferdig Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Jeg hadde heller ikke tenkt å skrive ønskebrev, men så satt jeg og tenkte gjennom hva jeg opplevde som grusomt sist. Tenkte hva jeg kunne gjøre for å få det bedre, og da kom liksom ønskebrevet av seg selv:)) Lurt å skrive det ned, da blir man mer bevisst og kan velge selv om man vil levere det eller ikke. Syns det er grusomt at du har måttet sloss for ks etter to traumatiske vaginale fødlser. Ønsker deg all mulig lykke til!!! Send meg gjerne en pm hvis du vil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå