Gå til innhold

Da var vi kommet hjem fra ferie! LAAAANGT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deilig å være hjemme igjen. Har vært borte i 10 dager og besøkt datteren med familie i Trønderlag og stedatter med sambo på vestlandet. Masse kjøring mao. Men fikk oss en flott tur i Namsskogan familiepark til guttongens store glede! Vi var stort sett kun i fornøyelsesparkavdelinga... Selv hadde jeg veldig lyst å titte på alle dyrene, men det ble bre en kjapp runde med hest og vogn så jeg fikk et glimt av de fleste dyra. Ellers var vi ute i sånn sykkelbåt, krasjbåt, kjørte med alpin-raceren +++ masse andre aktiviteter som passa en gutt på 6.

Så fikk jeg ENDELIG sett lillegutt som var 4 uker! Han er så skjønnn!!!! Lang og slank, ser mye eldre ut enn 4 uker! En deilig gutt som sover og spiser. Storesøster på 3 er SÅ stolt! (mormor også forresten)

Etter et par dager der dro vi videre til vestlandet på besøk. KJørte over hardangervidda og ned måbødalen. DEt var en nedtur! ALt var jo i tunnell!!!! Sist jeg kjørte der var jeg barn og Vøringfossen var ikke utbygd enda, og veien gikk IKKE i tunnell!!! Labgs sørfjorden var veien smal og elendig. Men vi fikk nå kjøpt oss epler og plommer. Sto masse boder langs veien med selvbetjening. Bare legg 30 kr i kurven og ta med seg en pose epler. NYDELIGE epler forresten. Så fersk har jeg nok aldri spist dem før...

Dro innom Kongeparken der sammen md stedatteren. Koste oss masse. og jeg kjørte med den store berg og dal banen! det var så gøy!!!!! Hadde aldri trodd jeg skulle tørre det, men plutselig bestemte jeg meg! Og hoppa i det. Virkelig noe for meg med min høydeskrekk. HYYYLTE så stedattra holdt på å le seg fordervet! Ho kjørte sammen med d\meg mens gubben og ungene venta nede på bakken.

Jaja, så har jeg prøvd det også.

DEretter bar det nordover til landbruksmessa på Stjørdal. Der var eldste barnebarn sammen med mormor å så på alle dyrene, klappa kaniner og titta på hester og kalver. Kosa oss sammen vi to.

Og nå er vi hjemme. Skal bli deilig å sove i sin egen seng. Hotellsenger kan være så ymse. For ikke snakk om de to nettene i lånt campingvogn. Trodde aldri jeg skulle komme meg opp igjen etter å ha ligget e hel natt! Aldri campingvogn på oss iallfall! Kordan klare dere som har vogner å sove der??? Det er jo renspikka tortur!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så koselig å lese da mormor:-)

lyst til å ta med ungene til namskogan jeg og.

Skrevet

Anbefaler absolutt en tur i namsskogan ja! Og ett hett julegavetips; Stearinlys bua på siden der! Husker ikke hva den heter, men de har vannvittig mye flotte lys.....

Husk å sette av en hel dag da. Er vel rundt 3 km å gå dersom du skal få med deg hele dyreparken også. Ene elgen er så tam at du kan klappe den sies det..

Dyreparken er på ene siden av vannet og fornøyelsesparken på andre siden liksom. Foring av dyrene klokka 2, da er du sikra å få se alle sammen.

Skrevet

Høres ut som en flott, men noget hektisk ferie ja! =)

Det var nok koselig å se sitt ferskeste barnebarn, kan jeg tenke meg! (gleder meg til den tiden kommer allerede, masse kos og lite jobb!:D)

Vi var også på en hektisk campingferie, de to første dagene følte jeg meg som jeg skulle vært 60 år eldre... men det hjalp på da vi svingte innom Europris og kjøpte oppblåsbar madrass! Hehe, jeg er da altså ikke et villmarksmenneske som får en god natts søvn på et underlagt som er 1 cm tykt.

Skrevet

I campingvogna vår er det stor myk madrass:) sikkert 40 cm dyp:) Like god som hjemme, så jeg sover som en stein i vognen jeg;) Storkoser oss på camping:) (har ei 2008 modell da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...