lille spira Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Ja, 4. sept skal jeg glukosebelastes (stor pågang på lab så ingen ledig time før da). Sukker i urina ved tre kontroller, to hos jm og den siste hos legen. Så da er det bare å troppe opp fastende og drikke den hersens sukkerlaka. Heldig at jeg ikke blir dårlig av å la være og spise frokost - eller ikke.. Etter at jeg ble gravid har jeg hatt migrene mye mer enn jeg pleier - har igrunn vært lite plaget de siste årene. Men nå har det blusset opp, og idag leste jeg at de med diabetes type 2 har 4 ganger mer migrene enn vanlig. Så det er nok store sjanser for at jeg har det. Så nå lever jeg et diabetesliv uten godteri og sukker og mye fiber og karbohydrater - sånn i tilfelle Great!
Lillelinn84ogEmilio Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Huff ikke noen kul nyhet:( Får krysse fingra for at du ik har det da... Jeg har selv type1 diabetes og er gravid,suns det er litt ekkelt, håper det ik har noen innvirkning på lillegullet i magen.. Du får i hvertfall prøve se positivt på at sv.skaps dia går som regel over igjen, mens jeg har det resten av livet.. Lykke til:)
lille spira Skrevet 19. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2008 Ja, krysser fingrene! Syns synd på deg med type 1 - du må ta sprøyter og sånn? Da hadde jeg fått dånedippen ;P Eller har du sånn "innlagt" pumpe, har skjønt det er mye "spennende" på markedet nå... Veldig glad for at det i såfall (sannsynligvis) går over etter svangerskapet, og selv om jeg har større sjans for å få type 2 senere så kan jeg jo gjøre mye for å forebygge - siden jeg vet om sjansene.. Har fått beskjed om at det ikke er noe å være redd for - får jo ekstra oppfølging for å følge med på den lille. Så babyene våre blir nok noen friskuser
Lillelinn84ogEmilio Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Ja jeg syns litt synd på m selv inneimellom selv jeg hehe.. Neida har lært å leve m det tilslutt:) Jeg bruker penn, det er en slags sprøyte med veeeldig liten nusselig nål heldigvis da;) Ja du kan jo bestemme litt over din egen sjebne, det som er fint m type 1 er at jeg kan spise alt det du spiser for jeg har insulin jeg kan ta for det, men sef ikke putte og stappe seg full av søtsaker hele tida da... Nei det er vist veeeldig liten sjangs for å overføre til babyen men det skaper bekymringer hos en allerede småhysterisk hønemor hehe...
lilios med 3 søte små:-) Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 jeg skal ta gluosebelastning 26.aug.... pga at legen mistenker svsaps diabetes... Har null sukker i urin, og ikke andre symptomer heller, annet enn en STOR baby i magen..... Så jeg gruer litt kan man si ja - håper det ikke er diabetes... Men det verste synes jeg er å gå å vente å ikke vite..... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå