vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 har en datter på seks år , jeg og faren gjorde det slutt da hun var ett å halvt år. mye pga av moren hans. Hun løy til han om att jeg var utro og div annet. Og snill som jeg er har jeg jo holdt kontakten med henne og tanten til pia... men nå begynner jeg seriøst å bli lei det mases i øst å i vest om jeg kan sende bilder av henne. JA de bor langt unna 16 mil for å være nøyaktig å bestemoren enda lengre unna. tanten har en sykdom som hun gjør att hun sitter i rullestol (er klar i toppen) men når har faren til datteren tenkt å ta kontakt, det gjør han kun når han har tid og det passer han. Kan ikke han sende noen bildr av henne når hun er der, ikke att det er så ofte eller . i går sendte jeg ett bilde av datteren min og skolesekken til tanta hennes Å det var ikke bra nok det eller, fikk en melding tilbake om jeg ikke kunne ta ett nytt bilde av henne. å sende mms koster faktisk en del penger det også, og jeg vil jo gjerne att hun skal ha kontakt med slekta på den andre siden, men jeg har jo startet med ny samboer og fått ett barn til. Kontakten datteren skal ha med denne slekten skal kansje gå igjenom faren og ikke meg uansett om det er jeg som har henne ofte.. ? For jeg sender faktisk bilder Når det er noe som 17mai,jul,sommerbilder,påske, osv. Å for den del har ikke faren til datteren min ikke tatt kontakt å spurt hvordan 1 skoledag gikk eller... er så trist på datteren min sin del. Er to mnder siden hun besøkte pappan sin nå. tre uker siden han tok kontakt. Er råd vil her jeg ... altså ...nei jeg vet ikke. kan jo ikke bare kutte kontakten eller. Bestemora til datteren har jo kontakt me alle 3 xene han har hatt etter meg så. off ja ting er veldig ustabile der borte. sånn da har jeg sortert tankene litt... godt og få det ned.
hysterika Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Jeg synes du skal gjøre ALT DU KAN for at dattera di skal opprettholde kontakten med familien til pappaen. Jeg er enig med deg i at det er hans ansvar, men selv om hamn svikter, trenger ikke du gjøre det samme! Du kan rett og slett bestemme deg for at dette skal du takle bedre enn han! Send bilder du, det koster ikke så mye.
*Minnie Mus* Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 hæææ? seriøst, de ber jo kun om å få noen bilder av datteren din jo. det koster vel ikke så mye. selv om faren er dårlig på sånt, trenger ikke du være det.
SuperGlad Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 jeg synes du bør heller skaffe deg et tlf abonnement der du sender ubegrenset med sms og mms hvis det er det det går på. Din datter er for lita til å ta ansvar for kontakt med den siden av familien sin. Ja det er uheldig at pappan ikke er involvert i det, men ta for gud skyld å tenk på datteren din. Gjør ALT du kan for å lage et forhold mellom henne å farssiden.
Gjest Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 seriøst?? koster mye å sende mms? er jo familien til datteren din...
Mamma`n til turbo Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Hmm, jeg synes du tar på vei for noe du egentlig bare burde ha vært kjempe glad for! Hvis faren viser så liten interesse som du sier, så er det jo gull verd at familien hans er der for datteren deres. Jeg synes vi som alenemødre har ett visst ansvar for å opprettholde kontakten med eks.svigerfamilien, for barna våre sin skyld. Her samler jeg opp bildene jeg har tatt og sender de ned til bestemoren og tanten til datteren min som bor i utlandet, jeg vet hvor mye dette betyr for dem og hvor mye de savner datteren min mellom hver gang de ser henne. Overse dine egne følelser rundt dette og ta ansvar for datteren din sitt forhold til dem, siden ikke pappaen gjør det.
du og jeg og vi to Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Egentlig er det vel koselig at de bryr seg og ønsker bilder av henne? Og når de har fått bilder av henne, så vil de gjerne ha ennå flere! Det kan jo ses på som positivt også, at de ikke får nok av henne! Og ikke at det er du som gjør en dårlig jobb. Jeg synes du er flink til å holde kontakten, og at det er kjempefint at du opprettholder den. Tenk så verdifullt det er for dem når barnefaren ikke gjør det - og jeg tror nok mange menn er slik, ikke så flinke til å ta, fremkalle og sende bilde og brev - i alle fall er det slik her i huset. Jeg ville fortsatt å sende bilder og noen ord om hvordan det går, og se på forespørselen om enda flere brev som positivt;)
Mockanin Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Jeg synes du skal gjøre det du kan for at datteren din skal ha kontakt med familien på farsiden. For noen år siden var jeg og xn min på familievernkontoret. Der sa faktisk han mannen vi var hos noe lurt. Han sa det var begges plikt at barnet vårt hadde kontakt med begge sidene av familien sin. Min x forsøkte en gang og nekte meg å ta med barnet vårt til min familie som bor et annet sted i landet fordi det gikk ut over hans uke med gutten også (hadde en liten periode hvor xn var litt "vrang". Hva med å få i gang en avtale med farmoren om at bilder sendes på mail eller i posten? Et mms-bilde i ny og ne kan du jo sikkert også klare. Noen ganger må man svelge noen store kamler har jeg lært.
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 20. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. august 2008 tro meg jeg har sendt over 1000 mms igjenom tidene til alle der de første årene ordnet jeg gave fra datteren til familien hans også...så jeg gjør mitt beste her..
Slash Skrevet 20. august 2008 #11 Skrevet 20. august 2008 Hei Fikk bare lyst å si noen ord. Jeg fotograferer en hel del selv, og en veldig naturlig ting ved meg er at lysten på det går veldig opp og ned. Perioder er det gøy, og andre perioder ikke fullt så gøy. Familien merker også det. Det må være lov å kunne ta seg en pause fra ansvaret om å sende og dele ut bilder. Det kommer en dag hvor man har energi til det igjen. Ellers ville jeg bare komme med et lite tips, hvis du syntes det blir dyrt i lengden. Og JA, det er dyrt med masse bilder - i alle fall hvis man skal ha det på papir, kanskje en ramme o.l. Tipset mitt er jo at når du får litt energi igjen, så går det an å lage en hjemmeside med passord på. Der kan du invitere familien til å følge med på utviklingen. Du har jo flere steder i dag hvor du kan lage gratis hjemmesider... som feks piczo.com.. og helt sikkert fler. Jeg har selv familie i Oslo, Finland samt gamle venner i nord-norge. Selv bor jeg på sørlandet. Likevel er det mange som har hatt muligheten til å følge med. Ville bare nevne det.... ellers er jeg vel ganske sikker på at du gjør ditt beste uansett. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå