Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke vitaminer skal man ta når man er gravid??

Jeg tar b-vitaminer med folat, og møllers omega 3 trantabeletter. er det nødvndig med noe mer? og eventuelt hvor lenge skal man ta vitaminene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Folat skal vi ta første trimester. Tran er bra hele svangerskapet, om du spiser sunt variert kosthold er det ikke nødvending med mer vitamintilskudd. De lærde strides om dette som med alt annet, men det er i alle fall rådet jeg har fått. Lykke til!

Skrevet

Jeg tar vitaminen "Gravid" sammen med Omega 3 kapsler. Da får jeg det jeg trenger hvertfall. Der er det også anbefalt mengde folat. Må jo selvfølgelig spise sunt og variert i tillegg da..

Skrevet

Hvem gir ut/ hvor får jeg tak i vitaminpillene som heter "gravid"? Finnes det andre alternativer skreddersydd for gravide?

Har tatt folat uten at dette svagerskapet var planlagt (litt før vi hadde tenkt ;-)), men bare halv dose av det som er anbefalt. 0,2 mg, mens 0,4 er anbefalt ved svagerskap?

Skrevet

"Gravid" vitaminer har de på apoteket. Jeg tar det + omega 3. Når jeg er kommet til 2. trimester slutter jeg med gravid (bruker opp pakka først) og fortsetter med omega 3 og kanskje noen multivitaminer. Men er man flink i matveien, skal det ikke være nødvendig med noe mere enn omega tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...