☆Mathilde Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Noen som vet hvorfor man ikke kan føde i vann når man røyker i svangerskapet ?
Snupp@ med 3 barn Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 dytter jeg og. Lurer jeg også på
vanillaface Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Det har nok ingenting å si for vannfødsel. Skal jo ikke røyke i badekaret hehe
L@boline Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Har aldri hørt at man ikke kan føde i vann hvis man røyker i svangerskapet. Men man får ikke føde bl.a. på ABC avdelingen på Ullevål hvis man røyker. Der er det veldig vanlig å føde i vann, så kan det være at du blander med dette? Ellers kan det godt hende det finnes en grunn jeg ikke vet om.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Det står på hjemmesidene til flere sykehus under kriterier for å føde i vann. Var ei som spurte jordmoren om det på omvisningen sist gang jeg var gravid og grunnen er at når mor har røkt gjennom hele svangerskapet så regnes fødselen som mer risikofyll da det er større sjanse for at babyen fødes med komplikasjoner når den kommer ut enn hos en ikke-røyker. Nærmere hva; kan du jo evnt. ta opp med jordmor, det går jo under hvorfor man ikke skal røyke under svangerskapet og det er ganske utdebattert her inne og ikke no vits i å starte på Men jeg har forstått at det ikke er lik praksis på alle sykehus og at noen steder får du føde i vann uansett, noen steder får du kanksje om du søker om det osv. Lykke til
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Må legge til at det ikke gjelder for å bruke badekar som smertelindring under åpningsfasen, det er bare når ungen skal ut i vannet, om du skjønner:)
Sauen Shaun Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Røyking under svangerskapet går under risikosvangerskap, vil tro det er derfor.
☆Mathilde Skrevet 20. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. august 2008 Takk for alle svar jenter Har sjekka litt rundt dette, og fikk beskjed om at hvis man røyker under 5 sigaretter om dagen kan man føde i vann. Hvis ikke må man opp av badekaret før pressveene. Under 5 om dagen!?? Forstår ikke logikken i den regelen jeg da. Enten så røker man eller så gjør man det ikke. Uansett, så er det som noen andre skrev her inne, at hvis man har røyka under svangerskapet KAN det oppstå komplikasjoner . Fikk ingen beskjed om HVA slags komplikasjoner. Det kan da oppstå komplikasjoner uansett om man røyker eller ei.. jaja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå