Sane Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Har hørt at man skal unngå å trene magemusklene i første trimester. Er det noen som vet om dette stemmer og eventuelt hvorfor? Jeg hadde nettopp kommet igang med et nytt og bedre liv med trening... og så blir jeg gravid. Ja, jeg klager ikke. Er kjempeglad, men skulle visst litt mer om hvordan det blir med trening fremover.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Ta en titt på Trimguiden i den orange lista på venstre side her. Der står det mye nyttig ang trening. Hvor langt på vei er du? Jeg er 4+2, og vil gjerne i gang med pilates-treninga mi etter sommerferien. Tror nok det skal gå greit å trene, men bare ta det litt mer med ro enn før. Lykke til!
♥Cherrypie♥ Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 snakk med treningsveileder.er kjempelurt å få satt opp treningsprogram tilpasset gravide.trener du alene hjemme fks er det lite du kan gjøre galt:) ikke løfte mer enn 10 kg over hodet etter 12 uke åsså ikke jogg så du blir helt sliten:) jeg har trent mye de siste 10 årene..trente magen mid situps helt til magemusklene begynnte å dele seg på midten.eller til at jeg kjente at det ikke gikk..når musklene står i bue..husker ikke med rundt 4 mnd! da kan du fint trene skrå magemuskler.det er bare bra for magen:) da ligger du å tar situps til siden istedenfor rett frem:) unngå knebøy oxo nå fremover:) det er fint å trene litt extra,ikke hardt men gjøre en grei innsats de første 4 mnd for etter det er det helt umulig å skulle bedre formen..man holder det bare vedlike egentlig for man er så sliten i kroppen mot termin så da er d kjekt å ha litt lager av krefter osv så du orker trening helt fram! bare tren å kos deg:) se på www.elixia.no skal stå noe der om gravide og trening! du kan lese det der står det nok noe du kan ha nytte av:) lykke til da!
83nina Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Du kan trene sidemusklaturen i magen. Men ikke trene hardt, det skal vi jo ikke gjøre i utgangspunktet hellr. men så lenge vi holder kroppen i gang og stimulerer musklene skal det gå lettere å komme tilbake til sitt gamle jeg etter fødsel;) sa personlig trener der jeg trener;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå