Gå til innhold

3 lange timer hos Jordmor/Sykehus Uke 35

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde min første jordmortime på sykehuset i dag.

Trodde dette var fort gjort men det skulle vise seg at dette var feil tenkt.

Kom inn til jordmor kl.08.00 å hun tok blodtrykk som var helt normalt, målte magen min 3 GANGER før hun sa: du ligger langt under kurven du.

Jeg sa til henne at for øyeblikket var den lille rolig å lå langt nede i magen. Normalt sett er det legen min som tar målingene å hun gjør alltid dette etter hun sjekker hjertelyden å da er magen mye hardere etterpå.

Men jordmor likte ikke dette "droppet" på kurva å ble veldig bekymra. Hun skulle ringe litt rundt til folk imens vi fikk komme inn til omvisning på føden å barselhotellet.

Kom tilbake etter 30 min med omvisning å da ble vi sendt ned til CTG måling..20 min i samme stilling å med KRAFTIGE kynnera som jordmorstudenten fikk helt panikk av å hentet hovedlegen for å si ifra at jeg hadde rier(jeg kunne sagt at dette var kynnere hadde hun spurt).

Kom opp igjen etter 20 min med registrering å fikk beskjed om at hun hadde vært for rolig på hjerterytmen å måtte ned IGJEN å der lå jeg 30 min til med registrering..VEEEEEEEEELDIG KJEDELIG.

Fikk en aksept på denne CTG heldigvis..Vi ble bedt om å vente på venterommet i mellomtiden å det tok seff 30 min til.

Vi ble så sendt ned til en ultralyd der legen kunne si at alt var i skjønneste orden. Lille pia vår ligger på 2400 g å helt på kurva.

Hadde bare jordmora hørt på meg så hadde vi sluppet alt styret.

Passe irritert etter 3 lange timer å mye bekymringer.

Men vi fikk jo god oppfølling å det skal ikke klages på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt, men samtidig er det jo bra at de tar kontrollen på alvor. Ville jo tross alt vært værre om det faktisk var noe galt og ingen gadd følge opp. Men bra at alt var i orden da :-)

Skrevet

Er jo i hvert fall godt at de sjekker ordentlig når de er usikre da;) Men klart det er kjedelig med mye venting og styr. Av og til kunne de nok hørt litt på den vordende mor ja! Men godt at alt var bra:)

Skrevet

Mye bedre at de tar det alvorlig enn at de hadde oversett noe da. Går selv til jevnlig ul pga lite barn i første svangerskap. Alt er i skjønneste orden og har en baby i magen som er over gjennomsnittet, men må likevel tilbake på kontroller. Begynner å bli lei nå, men trøster meg med det at det er bedre at de tar vare på meg enn at de overser noe:)

Skrevet

Vær glad de sjekket så nøye. Første gang jeg var hos jordmor oppdaget hun at hjertefrekvensen var litt lav (noe som i seg selv ikke trenger å være farlig) og jeg ble sendt til Bærum Sykehus for UL og de sendte meg videre til Rikshospitalet der de tilfeldig vis fant hjertefeil som ikke har noe med den lave frekvensen å gjøre. Nå får jeg en kjempe oppfølging og har blitt overført til Riksen. Fastlegen min har bare hørt at hjertet banker og ikke konsentret seg om å telle slagene (det er jo grenser for hva hun klarer i løpet av de 5 minuttene hun bruker på hver pasient), så hipp hurra for jormødre som tar jobben sin alvorlig. Jeg har i alle fall helt sluttet å gå til fastlegen som jeg ikke stoler på og går nå kun til jordmor. Heldig vis ikke sååå lenge til termin 1.november.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...