Gå til innhold

dere som har småbarn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

når mener dere det er på tide at barn slutter med smokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rundt 2 år.. eller egentlig når det passer for den familien det gjelder,, og barnet.. men det beste er vel egentlig 2 år.. gutten min er 3,5 og vi jobber enda med saken!

Skrevet

jenta vår er også 3år å bruker sutt på natta.

syns det er vanskelig å ta den fra ho,men må jo få gjort det snart

Skrevet

ja, det der er veldig vanskelig.. vår bruker den helst hele tida,om han får lov.. men vi vil jo ikke det.. men er ikke lett når han har en lillebror litt over året. Blir mer og mer til at lillebror ikke får ha smokk på dagen og..

Skrevet

Vi har hele tiden vært påpasselig med og ikke ha smokken tilgjengelig hele tiden. (Har et tantebarn som brukte smokk kontinuerlig tom 4 års alder!)

Lillegutt er 14 mnd og får smokken i senga og eventuelt under bilkjøring. Under sykdom får han den ved behov. Har fungert bra her.

Skrevet

ja, det var planen min og, men førstemann var syk hele sitt første år.. jeg amma nesten hele døgnet, og smokken ga meg 10 minutters pauser jeg var helt avhengig av.. derfor er han knytta til den.. men vi jobber med saken! Synes han er alt for stor til å ha smokk nå, 3,5 år gammel:P

Skrevet

Datteren min blir 3 år i oktober og vi forbereder henne på og snakker masse om å pakke inn smokken og gi den til julenissen på julaften. Hun bruker den kun på natten og innimellom i bilen. Foreløpig er hun helt med på dette, men vi får se på julaften :-)

Skrevet

Vår jente på snart to år bruker smokken også kun om natten og evt ved en formiddagslur. Ihvertfall utelukkende ved soving. Veldig greit, når hun vil legge seg,så går hun inn på rommet sitt og henter dem selv... ( Må også få nevne at en lek hun elsker,- er å snike seg bort til sengen, ta to smokker, stappe en i munnen, snike seg bort til pappaen mens hun ler så spent at hun nesten mister smokken...For at pappaen skal se at hun har smokken og vi løper etter henne for å ta den fra henne mens hun hviner av fryd ;P Og like blid når vi har fått tak i dem ;) )

Her i Bergen har jo Akvariet en ordning med at unger gir smokkene sine til karpene i en diger dam, tenkte vi skulle gi dem til fiskene om en stund når det føles naturlig ;)

Skrevet

Så tidlig som mulig og helst før de blir 3 år.

Nå har det gått veldig greit her i huset, da småen på ett nettopp har avvent seg selv. Så der sparte vi oss mye arbeid ;-)

Skrevet

Innen de er 3 syns jeg, helst før...datteren vår er 2 1/2 år og eeeelsker smokken :P Men hun får den bare når hun skal legge segom kvelden og når vi kjører bil da.

Driver og snakker om at hun skal slutte med den snart nå, hun ers tor jente og bruker ikke bleier lengre heller...så når lillebror kommer i desember håper vi hun er villig til å ofre smokken sin ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...