Gå til innhold

Hvordan legge på bokbind????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Glemmer det jo for hvert år. Finnes det noen sider på nett, der det vises hvordan man legger på bokbind?

Trenger virkelig hjelp her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? Du klarer ikke klippe til ett papir litt større enn boka, og brette det på en sånn måte at det sitter fast?

Skrevet

Og husk det er ikke lov å teipe i boka.

Skrevet

Å sette på bokbind er som å sykle- man glemmer det aldri:o)

Skrevet

Hehe. Nei er faktisk ikke så lett. Men siden du kan det, så er det jo bare å komme her å gjøre det :)

Skrevet

Hadde glemt det i fjor da gutten beg i 3.klasse, så da ble det altså ikke så bra...

Skrevet

Men ta et stykke papir som er større enn boka på alle kanter, gjerne 7 cm for mye i høyden, og 10 i bredden.

Brett høyden sånn at den passer med boka, med foldene inn mot permen

Legg papiret rundt boka (kantene går nå butt i butt i høyden)

Brett inn den ene enden (ca 10 cm)

Lukk boka, og brett inn den andre enden (ca 10) cm

Legg permene inn i lommene som blir på hver ende der du har brettet inn, og tape over kantene.

 

Enkelt.

Skrevet

Altså papiret må brettes inn for passe boka både oppe og nede.. Dårlig forklart. og da inn mellom 7og 5 cm oppe og nede.

Skrevet

jaja,får prøve meg frem....

takk.....

Skrevet

Om du vil kjøpe deg ut av det, kan du gå inn på www.bokbind.com ;-)

Skrevet

Print ut denne oppskriften når du har fått det til da slik at du har den til neste år:o)

 

Legg boken på papiret, klipp slik at det er ca to cm i over - underkant og åpningen på boken.

 

Brett arket i (Slik at det ser ut som en bok) og klipp en liten flik ( en V som ikke er klippet helt ned) midt på arket, denne brettes ned mot midten av arket.

 

Pass på at bretten på arket ligger midt på ryggen av boken.

 

Pakk nå inn boken og pass på at du kun bruker teip på bokbindet ikke i boken:O)

Skrevet

Kan dere komme hjem til meg og sette bind på bøkene til 2-klassingen?

Takk.

Skrevet

Nei, de må leveres. Og jeg bruker bare gråpapir for det holder best. Men det kan pyntes med klistremerker dersom det er ønskelig. Det behovet gir seg vanligvis omkring 5. klasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...