Gå til innhold

Skuffet over barnehagen!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har akkurat begynt på 2 året i barnehage. Men kun 1 er igjen fra hans avdeling av de voksne. Pedleder og 2 assistenter er helt nyansatte og jeg er SÅ skuffet!!! Var veldig fornøyd med barnehagen i fjor og hadde veldig god kontakt med alle på avdelingen hans.

Men verken den nye ped.lederen eller noen av de nye ansatte har tatt seg bryet med å introdusere seg selv og hilse på!

 

Jeg synes det er fryktelig uprofesjonelt!

 

Her om dagen da jeg kom for å hente han, var han ute sammen med flere barn og to voksne. Den ene voksne satt med et barn på fanget og koste med henne og ga absolutt ingen av de andre barna noe oppmerksomhet og ikke hilste hun da jeg kom heller... Mens den andre assistenten måtte ta seg av alle de andre barna. Hun er ihvertfall veldig hyggelig og flink, men jeg synes likevel ikke det skal være sånn!!!

 

Jeg er ikke urimelig vel? Etter min megning skal det bare mangle at en nyansatt pedleder tar seg tid til å bli kjent med foreldrene og håndhilse også. Nå er jeg faktisk ikke sikker på hvem av de nye som faktisk er pedleder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da synes jeg faktisk at du som mor også skal ta deg selv i ørene og huske en liten ting... DU kan også hilse og presentere deg!!

Skrevet

Synes egentlig det er en bagatell. Det viktigste er at de tar seg av barna slik som de skal.

Du kan også si hei!

Skrevet

Ja, jeg sier selvfølgelig hei... Men der stopper hele dialogen og de fortsetter med sitt...

Skrevet

Det synes jeg også var litt uprofesjonelt. Man skal ha en dialog med foreldrene, og å hilse på er da vanlig høflighet. Ikke minst å introdusere seg selv..

Skrevet

Fint da er vi to som mener det da... Føler at vi blir ganske oversett sånn situasjonen er nå!

Skrevet

Enig med deg jeg også. Opplevde litt av det samme etter ferien, men orker ikke hisse meg opp jeg da.

Skrevet

Ja, vi er to..

Jeg hilser bestandig på foreldrene og introduserer meg selv. Og forteller litt om hvordan dagen har vært. Til alle foreldrene.. Om jeg sitter med et barn på fanget, tar jeg barnet på armen..

Skrevet

Jeg hisser meg ikke så veldig opp altså!! :D

Ville vel egentlig bare finne ut om det er jeg som er urimelig som forventer dette eller ei...

Skrevet

Ja, sånn gjorde den forrige ped.lederen også. Hun fortalte meg at de har som mål å ha en historie å fortelle til foreldrene om hvert enkelt barn hver dag.

Det skal jeg også gjøre når jeg blir ped.leder! Foreldresamatrbeid er så viktig, og det skal så liiite til for å skape en god dialog...

Skrevet

Jeg synes det er en nyansatts oppgave å gjøre seg kjent med foreldrene og barna i bhg, og da innebærer det å ta det første skrittet å hilse på foreldrene, spesielt når det er en ped.leder.

 

Jada, du kan også presentere deg og hilse, men jeg mener det er de andsatte som kan ta det første skrittet. Det gjør jeg selv der jeg jobber, og jeg er ikke fast ansatt heller...

Skrevet

Jeg syns også at de nyansatte kunne ta initiativ til å presentere seg og hilse på dere.

Skrevet

Det ikke alltid like "lett" å presentere seg heller.. Jobber i ny barnehage, min mann er "innfødt" og de fleste vet hvem han er pga jobben hans... Da vet de at jeg er kona, og dermed har de plassert meg...(Jeg er innflytter) Jeg har hilst på/møtt mange av foreldrene ilag med han, men før jeg visste at jeg kom til å jobbe der... Dermed så kjenner jeg på en måte en del foreldre, og syns på en måte det blir litt "rart" å håndhilse og presentere meg.. Blir litt dilemma der... Men jeg prater med dem etc...

Og sannelig kan foreldrene hilse på meg å si, "så du er den nye som har begynt her!" Folkeskikk går begge veier!!

Skrevet

Helt enig med deg, dette syns jeg er uproffesjonelt - og hadde garantert reagert på det selv! Greit at høflighet går begge veier, men her er det de som er de proffesjonelle, og dermed de som skal presentere seg, syns jeg!!! Vi betaler tross alt for et tilbud og overlater det mest verdifulle vi har til dem!!

Selv har vi valgt å søke vår minste på annen avd enn der vi hadde eldste pga at enkelte i personalet, deriblant pedleder gidder å hilse på oss bare når det passer dem! Respektløst spør du meg!!!

Skrevet

som pedleder vil jeg si at jeg syns det er uproffesjonelt. syns alltid man skal hilse på foreldrene.

 

jeg ble så forbanna forrige uke. datteren min på 2 år hadde vært borte fra barnehagen i over 5 uker. såkommer vi tilbake og de sitter to voksne og to barn på avdelngen. døren fra garderoben var lukket, de så oss fra vinduet da vi kom, det så jeg. ingen av dem kom ut å sa hei til henne.

 

var på samtale på fredag om noe annet da, og da nevnte jeg dette for ped lederen ( hun var ikke en av dem som var der da) . fikk beskjed at i starten av året så var det så mange små så da måtte døren være lukket.. jaja sa jeg men de barna som var der når vi kom var de største på avdelingen....ingen grunn til å ikek si hei sa jeg.. kunne ikke svar noe mer på det gitt... arggggg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...