Gå til innhold

Treningstråd =) Da var også dag 2 i boks ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere trent noe idag da jenter?

Kom meg jammen på trening i helsestudioet idag også ;o) Noe støl etter igår...hehe....sånn går det når man lar det gå for lang tid imellom. Men er så glad for å være i gang igjen!!

Flere enn meg, som har gangsperr etter i går?? =o/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HallOoooo..... Datt vel ikke av lasset jenter? ;o)

*oppigjendavetdu*

Skrevet

Trente i går da..men..det går vel?

18/8: 30 min kondistrening, langdrag (i den grad 30 min er lenge..hehe..det jeg mener er "ikke-intervall"), 40 min beinhard styrketrening med PT.

Rygghev med hantler - 3 kg 2 x 15

Markløft - 30 kg ca 15 reps(?..kjørte meg tom)

Utfall med stang(20 kg) - veeeeldig ustø! overraskende.. 12-15 reps hvert bein

Chins (med hjelp...herregud det var tungt) - 10 reps

Situps med vridning - 20 reps

Planken med motstand - 3 x 20 sek

400 m løping

Spensthopp med motstand (ant. usikker..)

Push ups (med hjelp) - 12 reps

Planken - gående på henda (vet ikke om denne har noe "navn) - 3 m fram, 3 m tilbake - veldig veldig teknisk vanskelig!..

Dips (med hjelp) - 8 reps

Nedtrekk foran - 30 kg 15 reps

Glute (spark bakover i maskin - maskinen heter Glute..vet ikke om øvelsen har noe "navn") -45 kg, 15 reps på hvert bein

Situps med strake armer med eksentrisk kontraksjon (negativ motstand) - 15 reps

Liggende tricepspress med strikk (farge; rød..hehe), eksentrisk kontraksjon - 15 reps

Jeg merker at formen er skikkelig dårlig, etter enda et svangerskap, men det jobbes det med nå..hehe.. PT'en min improviserer hele veien, men passer på at vi er igjennom hele kroppen i løpet av økta, og med så mange øvelser på en drøy halvtime sier det seg selv at det ikke er mye pauser her..Eller...det FØLES i hvertfall som mange øvelser. Kjører ikke mange set pr øvelse, men varierer heller. Kjører kroppen tom på hver øvelse.

Skrevet

Hatt min treningsøkt både mandag og tirsdag.På an igjen i morgen....Flinke oss :-)

Skrevet

Oi wollafruen+M&F! Du har vært kjempeflink :D Litt av en liste.

Da var det nok best med en pause i dag ;) Greit å gi musklene en sjans til å resturere seg etter en sånn økt :)

Tror jeg tar en pause i morgen jeg, og tar en god tur med vogna i stedenfor :)) Men det teller jo det og da ;)

Skrevet

Ikke for å ødelegge gleden, du/dere er kjempeflinke som har begynt et nytt og bedre liv. Synes virkelig det, men er virkelig trening hver dag målet deres fra starten av??? Har selv holdt på mye med trening/ikke trening i lange perioder. Men etter førstemann bestemte jeg meg for at noe måtte gjøres.... Jeg slet med nesten 20 kilo som ikke ville av, så jeg måtte endre livsstil..Så ikke for meg resten av livet med trening hver dag liksom....Så begynte med tre ganger i uka....etterhvert som jeg fikk tre økter inn i hverdagen ( i løpet av en uke)uten at det ble stress å få det inn i timeplanen så økte jeg på litt.... Men alltid med hovedmål, tre økter i uka.... Okke som... Har fortsatt holdt det målet, fem år etter, men har de siste to år jobbet med å få trent litt hver dag, bortsett fra lørdag, men som minimum tre ganger i uka... Tror det i løpet av siste år, til tross for fødsel har vært bare en uke uten noe jeg betrakter som trenign/trim (trilletur regnet jeg som trening) resten har jeg faktisk fått trent minst tre ganger i uka, i snitt har jeg vel lit over fire økter i uka...

Når jeg regner alt utover tre økter i uka som "bonus" så blir det så mye lettere å gjennomføre flere...Som sagt, jeg har tenkt å fortsette resten av livet, så da er det greit å "vite" at jeg ikke skal trene hver dag resten av livet, bare tre dager i uka, men så lenge jeg gidder mer enn det er det bare bonus :o)

Ta det som et lite råd på veien da dere, ikke som kritikk, som sagt, dere er kjempeflinke

Skrevet

Så bra :) Ja nå er det bare å holde koken =o)

Skrevet

Neida, har ikke tenkt å trene hver dag, men være i aktivitet hver dag :) Har som mål, å trene 3-4 gng i uka, og ellers gå tur.

Før 2 tette svangerskap (med MASSE vonter) trente jeg nesten hver dag, og har gjort det i nesten hele mitt voksne liv, og trivd med det. Må bare komme igang skikkelig, så håper jeg det vil "gå av seg selv" ;o)

Skrevet

Nei...Men akkurat nå er det.Trener sammen med en fysio hver dag...Om noen måneder er det kun trening to dager i uken...

Skrevet

Trente også i perioder hver dag før svangerskap ja, men ikke like enkelt nå med to barn. Men alikevel, jeg trener nesten alltid 5 dager i uka. Men standaren på treninga er litt annerledes, og jeg må bare innse at utetrening og trening på "gymmen" ikke er aktuelt med det første,,, Ok, jogger ute noen gang, men med mann som jobber skift, så er jeg ofte alene hjemme med barna etter leggetid, og da må jeg trene hjemme. KAn ikke ha barnevakt hver dag, og "gymmen" har vi ikke råd til for tiden. Investerte i matte, elipsemaskin og ergometersykkel istedet. Men har fått inn rutiner nå, og selv om det kan bli litt ensformig å altid trene alene så har jeg jo TVn til å holde meg med selska og en 50 minutter på elipsemaskinen flyr avsted foran en god film eller en morsom tv-serie.

Lykke til alle sammen iallefall :o)

Skrevet

I dag trente jeg i mellom 30-45 minutter. samme som i går.

Starter lett og i de små jeg. Skal å trene i morgen også før jeg henter snuppa i barnehagen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...