Gjest Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Man er pr. definisjon ikke moden før man har minst seks poeng på en skala som går til ti (Bishop Score), og hvor man gis poeng ut fra åpning, livmortappens konsistens (myk/hard), lengde og plassering, og hvor langt ned i bekkenet babyen ligger. For at de skal ta vannet/sette drypp må man være moden, altså ha minst seks poeng. Vurdering av modenhetsgrad etter Bishop Score: Ledende del (altså hode, sete eller fot - spina er forøvrig noen bein i bekkenet): I bekkeninngangen (0 poeng) Over spina (1 poeng) Ved spina (2 poeng) Under spina (3 poeng) Lengde på livmorhalsen: 3 cm (0 poeng) 2 cm (1 poeng) 1 cm (2 poeng) Under 1 cm (3 poeng) Åpning i livmorhalsen: Lukket (0 poeng) 1-2 cm (1 poeng) 3-4 cm (2 poeng) Over 4 cm (3 poeng) Konsistens: Fast (0 poeng) Middels (1 poeng) Bløt (2 poeng) Posisjon: Baktil (0 poeng) Midtstilt (1 poeng) Fortil (2 poeng)
Gjest Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 dette syntes jeg var interessant hvertfal:) takk for infoen:)
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Kjempespennende, takk for info!
lana<3 Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Heia dytter litt på denne, skal spørre jordmoren min om hun kan ta denne testen på meg neste gang...
**Marge Simpson** Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Kjempebra oversikt, Lindus! Denne er det verdt å holde oppe!
elin og gutta;) Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 den var nyttig!!!! ut i fra legeundersøkelse og det de sier og skriver i papirene mine er jeg nå på 8!!!! kan ikke den bebisen komme snart da!!!!! blir sannsynligvis igangsatt neste uke om intet skjer, og det er jo greit å vite at jeg er moden nok i massevis til det i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå