Gå til innhold

Noen synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn fra før, og min samboer har 3 barn fra før, og vi venter en sammen, og har termin om 1 uke.

Annenhver helg er det 5 barn i huset ( når den lille kommer blir det 6).

Datteren til min samboer er 14 år, og hun drasser med seg venniner på overnatting når der er hos oss. Dette skjer ofte, og uten at jeg vi får beskjed. Så da er vi plutselig 1 mer i huset i helgene. Jeg syns dette er fryktelig slitsomt, spesielt nå på slutten av graviditeten, og jeg føler at jeg har nok med meg selv og annenhver helg med alle barna.

Er det smålig av meg og reagere og bli sliten og lei? Det er nok å ha stebarna her annenhver helg, og vi ikke skal ha venner av de på overnatting også. Dette er vanskelig syns jeg, og jeg er ikke flink til å si fra. Har sagt det på en fin måte 1 gang, men da svarte samboer at slik er det å ha tenåringsjenter i huset. De tar med veninner uanmeldt osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min stedatter er på samme alder og hun spør alltid om det er greit at noen sover over. det må fellesbarna også gjøre når det blir så stort, og det husker jeg at jeg også gjorde på den alderen. Skulle da bare mangle.

Si ifra til mannen din at i en periode fremover er det kun barna som kan komme, så kan de ha med overnattingsgjester når dere kommer litt inn det normale igjen. Dere får jo et nytt familiemedlem. Viktig at barna får være sammen med den lille også, og har dere med noen utenfra blir kanskje familienærheten i denne perioden svekket for 14-åringen.

Det er ikke smålig av deg, dette er rett og slett vanlig oppdragelse -så be mannen din ta en prat med 14-åringen du.

- og lykke til med fødselen:)

Skrevet

mitt synspunkt er at det der det var unødvendig av samboeren din.

Skrevet

Som tenåring fikk jeg da aldri lov til å ha overnattingsgjester om det ikke var spurt om på forhånd. Det samme kommer jeg til å kreve av mine barn og bonusbarn.

At det kommer venner på besøk uanmeldt for å leke er en ting, og det har vi høy terskel for her i huset. Men overnatting og middag skal alltid avklares på forhånd. Stort sett passer det, men innimellom kan det være noe annet som skjer og da sier vi nei.

Jeg mener du kan sette som krav at det blir meldt på forhånd, men at du ikke kan si nei hver gang. Men så klart, å være i slutten av et svangerskap er ikke lett - det er slitsomt.

En annen ting er at jeg mener er viktig er å ha samme regler for alle barna i huset, enten det er samværsbarn eller bostedsbarn. Får en lov til å ha overnatting så må også de andre få lov til det (så klart ikke samme natten).

Skrevet

Jeg ville uansett om jeg var gravid eller ei, alltid forvente å bli spurt først om middags- og/eller overnattingsgjester.

Det er ikke alltid man har ork, jeg ville sjelden hatt det med 6 unger i hus. ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...