nov/febmamma Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Etter mye nei har vi nå blitt enige om at ungene er store nok til at vi kan ha et kjæledyr. Hund, katt og kanin er uaktuelt. Likeså fugl og fisk( for det har vi, og de er ikke så fine å kose med akkurat). Derfor blir det en smågnager, men hva. Mannen min og jeg var veldig enige om mus, men dyrebutikken frarådet det fordi de var så kjappe og ikke enkle å få tamme. Tenkte litt på rotte, men det er mye jobb med dem ut fra hva jeg har lest på nettet. Hamster er nattaktive og ikke spesielt barnevennlige i så måte. Nå ser det ut til at iallefall jeg har landet på marsvin, selv om de lever litt lenger enn jeg synes er ok for det første kjæledyret. Noen som har det, event. har andre smågnagere som kan komme med negative og positive sider med smågnageren sin. jeg blir veldig takknemlig hvis noen gidder å svare. P.S. Det er selvfølgelig vi voksne som skal ha hovedansvaret for dyret vel og ve.......:-)
bente69;) Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Har ingen erfaring med noe annet enn hund, katt, fisk og kanin. Ønsker meg veldig en kanin, men gubben nekter *grrrr*
Gjest Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Har ingen erfaring med smågnagere selv, men kjenner flere som er veeeldig fornøgde med rotte som kjæledyr De er sosiale, nyskjerrige og kan bli svært kosete - også biter de i mye mindre grad enn mus. De blir en 2-3 år gamle, men man bør ha mer enn en for de mistrives alene. Ellers kunne jeg tenkt meg ilder jeg da, men det får bli om noen år når mini er blitt større for med ilder går det fort ei kule varmt. Har to deilige pusegutter da, så skal ikke klage
lillebror er " forsinket" Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 For noen aar siden hadde gutta hamster. Sote dyr det, men de lever jo kun ett par aar og det er trist. Da jeg var ung hadde jeg rotter og danse mus.De var saa sote og kosete. Skulle vi hatt en gnager naa ville jeg gaat for rotte, da man faar mer "kontakt" med den:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå