Gå til innhold

Pokkers foreldre, om småskoleelever og mobil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter alle på foreldremøte og er så enige så enige. Vi skal ikke kjøpe mobil til barna før til jul i 5.klasse...og hva skjer? Jo allerede i 2.klasse begynner lojaliteten å avvta. Er lærer selv, og folk skulle bare visst hvor mye styr det er med disse telefonene. Har barn behov for mobil? Eller er det bare en sovepute for fraværende foreldre...? Vår eldste går i 4.klasse, og av ca 30 tror jeg bare 8 ikke har fått mobil.Jammen sa jeg felles holdninger. Gleder meg til de virelig store utfordringene kommer...folk har logget seg av foreldrerollen for lengst!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om barna får mobil betyr det jo ikke at foreldrene bruker det som sovepute eller ikke stiller opp. Vi kommer til å kjøpe en mobil til jenta når hun begynner på skolen. Vi har nemlig ikke hustelefon. Og jeg vil gjerne ha mulighet til å handle selv om hun er hjemme. Eller ringe å si at hun kan gå til mormor hvis hun vil. Eller noe sånt.

Skrevet

mobil skulle ikke barn hatt før u.skolen :) kansje senere :) det mener jeg,,,

Skrevet

Gidameg, liksom, har noen opplevd at behovene til familien deres har endret seg over et par år? Makan.

Ja, noen familier har behov for at barna har egen mobil, i den grad man kan kalle ønsket om en enklere hverdag et behov. Å påstå at man har logget seg av foreldrerollen om man tar andre valg for ungene sine enn du gjør, er som vanlig sprøyt.

Skrevet

Da er nok jeg, og naboforeldrene, en av de pokkers foreldrene.

Vårt barn har behov for mobil. Vi har behov for at vårt barn har mobil.

Ene nabojenta har også lærere til foreldre.....

Forskjellen mellom oss her og de du skriver om er vell at vi ikke har en avtale på skolen. Barna har heller ikke med seg mobilen på skolen, uten særskilt avtale om det.

Skrevet

Jeg signerer deg Tåkelur. Her blir det mobil når de begynner på skolen, eller når de begynner å være små perioder alene hjemme. Jeg synes det skaper en ekstra trygghet.

Selv om ikke dette var vanlig for 15 år siden så var det heller ikke vanlig at hvert familiemedlem hadde hver sin pc. Verden forandrer og utvikler seg hele tiden. Kan noen her med hånden på hjertet si at ungene har KUN det de ABSOLUTT behøver av klær og sko??

Men jeg skjønner godt frustrasjonen over at avtalte ting sklir helt ut, men hvor smart er det å planlegge regler og grenser fler år frem i tid?? Min erfaring er at det forandrer seg underveis...

Skrevet

Jeg skriver under her jeg og legger til. Hva er problemet?

Skrevet

Hi hi, visste at dette var brannfakkel! Hva er så vanskelig med å avtale om morgenen og så kan barnet evn ringe fra der de går innom dersom ting endrer seg på skoleveien. Funket før, funker fortsatt! Skjønner at det kan være vanskelig dersom folk ikke har hustelefon, altså. Men:Skjønner ikke folk alt det negative disse tlf fører med seg? 90% av mobbing foregår her og på nettet, det skaper masse press om å ha den kuleste telefonen, noen tar bilder i garderoben i gymmen eller svømmingen osv osv. Dersom du velger å kjøpe mibil til disse små folkene, krever det mye oppfølging av foreldrene. Det er ofte der det svikter, fordi det blir en sovepute. Det er ikke bare å kjøpe mobil...

Skrevet

Har ei på 7 år, eldstejenta, har ikke tenkt tanken engang på at hun skal få mobil. Har absolutt ikke behov for det ennå.

Skrevet

På vår skole har ikke elever fra 1-7 klasse lov å ha med mobil på skolen. Enkelt og greit. De fra 8-10 klasse har lov å ha den med og påslått i friminuttene, men den skal ikke synes i timene, da skal lærerne inndra den og foreldrene må komme å hente den. De reglene fungerer adeles utmerket! Kanskje noe å foreslå på din skole også? Hva elevene har og gjør på fritiden er noe annet, men dette er skolereglene.

Skrevet

om barna har mobil eller ikke, har nok noe og si på familiesitvasjonen, sønnen til sambo på 8 har hatt mobil siden sambo og xen gikk fra hverandre! da har de fri familie, også kan han ringe pappaen sin akkurat når han vil(bor 40 mil unna) og når det er en sann grunn ser jeg ikke problemet... Men er enig med deg at unga ikke trenger og ha med mobilen på skolen, og det har han ikke heller!!

Skrevet

Våre barn får mobil etterhvert som de blir ferdige med SFO (altså starter i 5. klasse). Men de har da ikke med seg mobilen på skolen - hvorfor skulle de det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...