bente69;) Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Har så lyst på verdens beste biff stroganoff gryte, syns det er sååå godt:) Min ex svigermor laget en med sølvløk, masse rømme, tomatpurre og sopp. Har du en god oppskrift å dele med meg?
Bie&babylove:-) Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Ja, her er min: Kutt opp mørbrad eller annet mørt biffkjøtt i passe terninger. Stek kjøttet raskt i en stekepanne i smør. Stek litt og litt kjøtt om gangen, og kok ut pannen etter hver gang. Stek så sopp og løk, ha i 1-2 ss tomatpure, stekeskyen fra kjøttet og 3 dl fløte. Kok i ca 10 min, kan evt jevnes med litt mel/maisena. Smak til med salt og pepper. Ha i kjøttet like før det skal serveres. Jeg liker at kjøttet er litt rosa, hvis man ikke vil ha det lar man kjøttet trekke litt, men IKKE la det koke. Da blir det seigt!!!!!! VIKTIG! Jeg serverer ris og en god saltat ved siden av!
Lemonia Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Rømme er helt nødvendig i stroganoff ja, gir en fyldig og litt syrlig smak. :-) Slik lager jeg det: Steker en hakket løk mykt. Har i 1 ss tomatpuré, litt paprikapulver, salt, pepper, 1-2 dl kraft/buljong, 1-2 dl fløte og 1 dl rømme. Det lar jeg småkoke minst en halvtime. Så steker jeg ca 4-500 g strimlet oksekjøtt raskt i panne og har over i sausen sammen med en strimlet rød paprika og 100 g skivet sopp som begge har blitt stekt først. Serveres med f.eks. kokt ris.
bente69;) Skrevet 9. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2008 Kunne tenkt meg fler oppskrifter jeg...*ler*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå