Gå til innhold

Dere som giftet dere i utlandet:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle om opplevelsen? Hvor ,hvordan, osv? Og hvilken kjole hadde dere? En 'vanlig' brudekjole, eller noe litt enklere?

Det ser ut til at vi skal gifte oss i Italia, ved Gardasjøen:-D

Noen som vet om priser, og nettsider og slilkt?

Blir veldig glad hvis noen vil svare! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er ute etter samme informasjon, da vi ønsker å gifte oss i New York.

Hvordan gjøres det med kjoler, blomster, fotograf, pynting av kirke, lokale til fest osv....

Og hvordan var hele opplevelsen.

Blir også veldig glad og takknemlig hvis noen kan dele denne erfaringen med meg! :)

Skrevet

Vi har ikke giftet oss enda,men skal det i November så håper jeg kan svare likevel.

Vi skal gifte oss på en strand på Seychellene, og har bestilt reise og opphold gjennom Magellan Tours. Vi betaler et tillegg på 4500 som dekker papirarbeid og en Registrar(advokat) som vier oss,og da vil hotellet ordne med et bord og litt enkel pynt til selve vielsen. Hvis vi vil ha mer pynt,kake,osv må vi betale ektra for det.

siden det bare er oss to som skal reise kommer vi til å måtte bestille fotograf, og jeg skal få noen til å ordne håret mitt og bestille brudebukett. etter vielsen kommer vi til å spise en middag på hotellets restaurant.

Når det gjelder antrekk skal mannen min ha en beige eller sandfarget linbukse med tilhørende skjorte og barbeint,mens jeg skal ha en knekort sommerkjole(hvit eller babyrosa)ikke helt bestemt meg enda. Skal ha Barefoot sandals på beina. ellers er jeg bare veldig spent på hvordan det kommer til å bli,håper ihvertfall på en flott opplevelse og fine bilder vi kan vise når vi kommer hjem:)

Skrevet

Kan jeg spørre hvor mye dere har betalt alt i alt?Eler kommer til å betale....?Hvor lenge skal dere være borte?Har du sett bilder av hvordan det kommer til å se ut på stranden?Vi har såååå lyst til å gifte oss i utlandet, men jeg aner ikke hvor vi skal begynne... Har du sjekket ut priser for fotograf, frisør og brudebukett?

Kjempe takknemmelig for svar :)

Skrevet

Tror jeg svarte deg inne på skrvale også...men om du ikke har sett det så kan jeg svare igjen;o)

Vi gifter oss i Orlando, Florida i april neste år. www.disneybrides.com - her finner du all info.

Vi har valgt å ha en intimate-sermoni siden vi bare et 17 stykker (nærmeste familie) og skal vies i Disney Wedding Pavillion. Det koster oss da $5000 for vielsen (inkl brudebukett, bloms til brudgommen, kake+champagne, limo, 20 fotografier og egen bryllupsplanlegger) Prest el kommer utenom - vi betaler vel $1000 for det om jeg ikke husker feil, $2000 for middagen, klær, hår/sminke, wedding license, 4 netter på Disney resort må en ha for å få gifte seg der, fly og opphold ellers. Vi blir i 3 uker og tar det som en ferie sammen med hele familien samtidig - gleder meg!

Hvis du klikker på nicket mitt kommer du inn på profilen min - der ligger en link til bryllupstråden min på nybakmamma:o)

Jeg kommer til å ha vanlig brudekjole, men har ikke valgt ut noen enda;o)

brudepikene.no arrangerer jo bryllup i utlandet - har masse i Italia:o)

Skrevet

Ja, glemte en ting...vi skal fotograf utenom de 20 bildene vi får fra Disney - men vet ikke helt om vi skal bruke broren til samboer eller leie inn en der borte (broren til samboer er veldig flink).

Skrevet

hei!

Reisen og oppholdet kommer på 22000 per person, da skal vi være på dette hotellet først:

http://www.magellan.no/index.php?option=com_zoom&catid=573&Itemid=15

Her skal vi være i 7 dager, og det er her vi skal gifte oss.

Så reiser vi til en annen øy La digue der vi skal være i 3 dager:

http://www.magellan.no/index.php?option=com_zoom&catid=626&Itemid=15

her er noen priseksempler vi har fått fra hun vi har kontakt med gjennom Magellan:short bouquet 75 euro,hair piece 39 euro,40 digital photos +CD 220 euro,hair 212 euro,så alt ialt vil kostnadene rundt selve bryllupet komme på i overkant av 10.000. Da har jeg ikke rengnet med det vi har brukt på klær.

Vi skal være borte i 11 dager(noe jeg tror holder med tanke på savn av barna;)

Har sett mange bilder på nettet av forskjellige seremonier som er gjort på stranda,men vet ikke akkurat hvordan vårt vil se ut,men tror de er veldig behjelpelig med å ordne det slik man måtte ønske og alt er mulig å få til.

Skrevet

Hei,

tusen takk for svar! Finner ikke tilbake til innlegget mitt på skravle, og da letet jeg gjennom 12 sider, er borte vekk..:-(

Høres ut som at dere to kommer til å få et nydelig bryllup! Er så glad nå som vi også har bestemt oss for å vie oss i utlandet, er mer rett for oss:-)

Koster det 12.500,- for selve vielsen i utlandet uansett? Og så kommer alt utenom? Som feks brudepikene.no tar 8.500,- for å hjelpe til med alt annet? Greit å vite, vet jo ikke priser i det hele tatt..!

Har sendt brudepikene.no mail:-) Kan være vi går for dem, hvis ingen andre vet om andre bryllupsplanleggere vi kan bruke i Italia?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...