Gå til innhold

Dere som giftet dere i utlandet:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle om opplevelsen? Hvor ,hvordan, osv? Og hvilken kjole hadde dere? En 'vanlig' brudekjole, eller noe litt enklere?

Det ser ut til at vi skal gifte oss i Italia, ved Gardasjøen:-D

Noen som vet om priser, og nettsider og slilkt?

Blir veldig glad hvis noen vil svare! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har gidtet seg i utlandet, og har lyst å dele opplevelsen med meg?

Skrevet

Hei!

Vi giftet oss i juni i Sjømannskirken på Mallorca.

Vi ville ha et enkelt bryllup med bare de nærmeste tilstede, men det endte med at vi ble 28 stk. som ville bli med, så da valgte vi Mallorca, mangen små barn som var med, og da ble ikke reisen så alt for lang for de, og i tillegg er Mallorca et paradis for solhungrie småbarnsfamilier. :-)

Kan vertfall tipse deg om nettsidene til Sjømannskirken, der finner du alle kirkene de har, og det var veldig enkelt å bestille datoen vi ønsket, alt foregikk via mail, og det fungerte supert og enkelt.

Ellers så kan du søke etter ambassader dere kan gifte dere ved.

Jeg fikk sydd en nydelig enkel brudekjole til meg, og lillesnuppa vår fikk sydd brudepikekjole i samme stoffet som min. Min kjære og stesønnen min fikk sydd vester og slips, slipsene var i samme stoffet som kjolene våre. Men jeg har en svigerinne som er designer, så derfor ble det så fine klær på oss.

Selv om jeg skulle ha et enkelt bryllup så ville jeg være fint bryllupspyntet. :-) Men det er nå helt opp til hver enkelt, trenger nå ikke å "stase" seg så veldig opp om man ønsker det helt stille og rolig. :-)

Vi måtte betale 3500,- til kirken for vielsen, prisene står på nettsidene til Sjømannskirken.

Etter selskapet hadde vi leid en restaurant, mat og drikke til 28 pers. kom på nesten 6000,-

Altså et veldig billig bryllup. :-)

I etterkant hadde vi en helt uformell vennefest som kostet oss et par tusen.

Vi hadde en helt fantastisk opplevelse, et helt nydelig bryllup, akkurat slik vi ønsket det! Veldig intimt i kirken, siden den var veldig liten, vi fyllte hele rommet med gjestene våre, og det gjorde det til en veldig spesiell opplevelse som ble veldig personlig. :-)

Kan anbefales på det sterkeste!

Lykke til med forberedelsene! :-)

Skrevet

Har ikke giftet meg enda;o) men jeg kan jo si hva planen vår er....

Vi skal gifte oss i Orlando, Florida neste vår.

Det blir et "vanlig" bryllup i den forstand at vi skal ha det inne (Disney Wedding Pavillion) og ha middag etterpå - så jeg skal ha "vanlig" brudekjole (men har ikke klart å velge noe enda;o)) og mannen skal ha mørk dress (mest sannsynlig). Vi får med oss nærmeste familie, så tar det som en ferie samtidig - det tror jeg blir knallgøy!

Italia høres veldig romatisk ut! Har du sett på nettsidene til brudepikene.no? De planlegger jo bryllup for en i utlandet, og har masse i Italia.

Lykke til:o)

Skrevet

Kan være jeg husker feil nå....men jeg tror en må ha borgelig vielse i Italia - at en altså ikke kan gifte seg i sjømannskirken...men en kan ha borgelig vielse først og så velsignelse i kirken etterpå:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...