Gå til innhold

Huff... noen med gode råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere altvitende mennesker...

Jeg sliter nå fryktelig og da mener jeg FRYKTELIG med en soppinnfeksjon..er så vondt og klør så j..... at jeg snart blir gal... Har brukt canesten krem i tre dager nå, og i dag satte jeg inn en slik applikator depot tablett som skal virke i tre dager... Håper virkelig dette fungerer ellers blir jeg gal...reiser jo til Tyrkia på torsdag..

Får nesten reise innom apoteket å kjøpe med mer krem og applikator.. Noen med andre tips om tinge/utstyr som fungerer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Er ikke godt nei.

Fikk råd fra min fastlege en gang om å ta de dep. tab. som man skal ta over 6 dager og ikke bare 1. Har vært mye i varmen en periode og alle vi jentene som var det konkluderte med at saltvann var bra for oss(skulle jo tro varmen var verre) da ingen var plaget med dette. Lykke til

Skrevet

Synes Canesten er noe dritt, og forferdelig med de tørre, smuldrete stikk-pillene når man er så sår og irritert nedentil. Forsøk Dactacort krem istedet (fikk beskjed av gynekologen, brukes til flere typer sopp) eller Prevaryl stikkpiller (husker ikke helt navnet), de er mykere og løses litt mer krem-aktig opp.

Men det ALLER beste er å gå til legen/gynekologen og få en tablett på resept som man svelger. Fikser alt på null komma niks. Vet ikke om kan ta den som gravid, men veldig verdt å undersøke for den er mirakuløs og mye bedre enn å behandle lokalt i en uke uten helt å vite om soppen er ordentlig borte.

Skrevet

Lactal behandling over 7 dager.

Ellers bør du passe deg hvilken såpe du bruker nedentil, jeg tåler kun lactasyd hudvask, den fåes med og uten parafyme og har ph 3,5, den kan og brukes over hele kroppen og er effektiv mot svettelukt.

Det er viktig at partneren din også bruker denne såpen, ellers gir han deg feil ph når dere har sex.

Ellers vet jeg at hvis du spiser mye sukker kan det ha invirkning og gi feil ph i underlivet

Ikke gå med for tett og syntetisk truse, sov helst uten om natta.

Skrevet

En eldre lærer sa en gang for mange år siden,at Yoghurt er bra for sopp og kløe,da mener jeg ikke å spise den,men smøre seg inn nedentil,sikkert litt ekkelt,men det skal virke sier dem :-) Lykke til ihvertfall,håper ikke ferien din blir ødelagt pga kløen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...