Bare meg... Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Er i 34. uke. Har tatt to SF- mål i løpet av svangerskapet. Det første var litt lavt, og det fra forrige uke var helt nederst på det mørkegrønne feltet, på 27 cm. Er min andre graviditet. Har deres jordmor eller lege reagert noe på det hvis dere har hatt litt lavt mål? Jeg har ikke stor mage, bærer mye av barnet inni. Men, tenker allikevel at kanskje det burde vært sjekka?
temine Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Alt innenfor det grønne feltet er jo normalt, både over og under den røde streken. Det man bør reagere på er om ditt sf-mål svinger veldig og ikke følger sin kurve. Vanskelig å se hvilken kurve du har når du bare har hatt to målinger...hvorfor har du ikke hatt flere? Ved neste måling får du og lege/jordmor se an hvordan de tre står i forhold til hverandre. Jeg bærer og babyen inne i ryggen og ligger heller ikke særlig høyt. Barnet mitt vokser fint. Har ikke sjekka vekst pga dette, men pga hjertefeil.
LilleVackreAnna Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Har som deg 2 sf-mål, og begge ligger nede på det mørkegrønne feltet. Jordmor sa bare at så lenge det er innenfor feltet er det innenfor normalen, så det er ikke noe å tenke på. Det har heller ikke nødvendigvis sammenheng med størrelsen på babyen. Var på UL i uke 29 (eller var det 30?) og da ble babyen målt til +6 % vekstavvik, altså større enn "normalen". Men alt innenfor 10 % er jo normalt her også. Venninna mi lå langt over den røde sf-streken hele svangerskapet, og fikk en baby på 2900 g, så man veit aldri helt hvordan dette er. Trur vertfall IKKE du trenger bekymre deg!!
mooimooi Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Jeg er også andregangs og har lavt sf-mål... ligger like under den grønne kurven... har gjort det hele veien. skal til jordmora igjenn imorgen. sist sa hun at hun skulle vurdere å sende meg på en ekstra ul, men jeg er ikke beskymra. for var så lita sist også, men det kom ut en "liten" plugg på 3840...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå