Gå til innhold

Manuellterapi vs. fysioterapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har prøvd manuellterapi? Var det bra?

Jeg vurderer litt fram og tilbake nå. Har gått til fysiterapeut i 2 måneder ang. bekkenplager etter fødselen. Sliter enda svært mye, og fysioterapeuten min er litt i tvil hvordan han skal behandle meg.... Kanskje manuellterapi er noe for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Manuell terapi hjalp meg veldig, når jeg hadde plager. De masserer ikke bare, men manipulerer ledd, dvs knekker opp. Kjempefint!

Skrevet

Kan jeg spørre hvor du hadde vondt? Og.. hvordan kom du i kontakt med en manuellterapeut?

Jeg sliter enda litt med å skjønne når man burde gå til fysio og når man burde gå til manuellterapeut.... :( Er det en lege som vurderer?

Skrevet

Jeg spurte legen selv. om å få en rekvisisjon til manuell terapeut. Fikk det anbefalt på jobben, jobber med endel fysioterapeuter og de sa jeg burde gå til en m. t.

Jeg gikk dit mens jeg var gravid pga kraftig bekkenlåsning, og terapeuten knakk opp bekkenet, samt endel i ryggen.

Hvis ikke fysie fungerer kan du jo gå til manuell t. og prøve det.

Skrevet

Ok. Tusen takk for hjelpen "tante grusom"! ;)

Skrevet

Behandling jeg får hos fysio er massasje og knekking.Har har utdannelse som manuellt.og..Veldig greit...Flink er han og :-),ja for ikke glemme kjekk i tillegg.Kjekt å ha noe å se på når man pines litt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...