Crazywoman Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Jeg holder på å miste helt motet. Hun vil ikke gjøre noe selv og spør om hjelp for den minste ting. >De som er yngre enn henne gjør myyyyyyyyyyyyyyyyyye hun ikke er i nærheten av å ville prøve en gang. vi roser og heier hver gang hun endelig gjør noe selv, men det motiverer ikke til å endre kan ikke vil ikke klarer ikke adferden hennes. å si at hun er stor eller si at store jenter gjør sånn og sånn funker ikke i det hele tatt.... hyn bare legger seg ned og hyler eller ståpr og hylgriner om vi sier at hun kan klare det selv.trassalderen er for vår del utviklet seg til at hun er enda mer hjelpesløs og griner og hyler for alt...... Hva i alle dager kan vi gjøre......
Crazywoman Skrevet 19. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 19. august 2008 Glemta å si at hun er 2 år og 8 mnd og har mange venner som gjør det meste selv, bare hun som ikke vel og ber om hjelp fra alle....
Zitro Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Min er nettopp blitt 3 år og er ikke noe bedre... Samme hva det er så sier han bare "klarer ikke", hjelper jeg han ikke bare hylgriner han... Så jeg tar også imot tips takk...
Fire småtroll Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Det er stor forskjell på ungene på akkurat dette området, men det kommer etterhvert... Min eldste har ALDRI sagt at han vil klare seg selv, han tar gladelig imot hjelp til alt i fra jakka til skoene enda han, selv om han nå selvfølgelig klarer det selv (7 år nå) ;-) Men han var aldri interresert, han gadd ikke heller tror jeg. Men det kom gradvis, da han var 4 år kunne han kle av og på seg som andre 4-åringer. Mellomste derimot tror jeg nesten sa "KLARE SJØL!" før han sa mamma, han ville ikke ha hjelp i det hele tatt. Så som sagt stor forskjell på barna, det kommer etterhvert. Bare fortsett å oppmuntre til å prøve. Her hjalp det veldig på at noen andre f.eks bestemor spurte om han kunne vise hvor flink han var blitt til å kle på seg...
MintCondition Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Har ikke særlig med tips tror jeg...vår er 2 år og 7 mnd og så "sjølhjulpen" at man knapt trenger hjelpe henne med å tørke seg etter dobesøk liksom..vi har alltid oppfordret henne til å klare ting selv, kle på seg så mye hun klarer, ta av seg skoene (å få de på er litt vanskeligere), hente ting hun trenger, hente en krakk om hun ikke når opp etc etc.. Hva om dere sier at hun må prøve selv, før hun får hjelp?
Crazywoman Skrevet 19. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2008 MintCondition: Hva om dere sier at hun må prøve selv, før hun får hjelp? Det er jo det vi gjør, og når hun sier:dere må hjelpe meg eller jeg klarer ikke sier vi jo det klarer du, du er så flink...Men da rabler det helt for henne.......
MintCondition Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Jaja, det var bare et tips, trenger ikke bli snippy Jeg aner ikke hvordan man "skal" gjøre det, det jeg nevnte med at hun må prøve selv er det som har fungert for OSS.
Crazywoman Skrevet 19. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2008 MintCondition har en viss anelse hva snippy betyr og det var i all fall ikke meningen å være det. Ville bare si at vi har forsøkt..........og forsøker hver dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå