Gå til innhold

Når var dere hoss jormor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Eg var hoss legen idag for andre gang, eg spørte om når eg skulle gå til jormor og slik.. Hun sa eg ikke trengte det før uke 24, oy tenkte eg, det er jo lenge til.. Trudde det var noe du jor for første gang i uke 12 elle noe eg, vertfall etter som eg har fårstått på andre.. Hmm, trur eg kommer til å bestille time lenge før det, for å hørre på hjertelyden å sonn:)

Når var du hoss jormor for første gang?

er foresten 13+1 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen kjente heller ikke så mye til livmora, er det normalt når eg er 13 uker på vei? Var på ul i uke 11, så alt sto vertfall bra til da:)

Skrevet

Var hos lege uke 9 jeg. Skal på ultralyd uke 19 og så til jordmor for første gang uke 21. :)

Skrevet

Jeg var første gang i uke 24, men det var fordi det er så lang ventetid her i Tromsø på jordmortime, og jeg rett og slett var for sein til å bestille time til 16-ukerskontrollen. Nå skal jeg neste uke igjen og da er jeg 28 uker på vei :-)

Skrevet

Jeg var hos legen min på første kontroll i uke 13, og skal til jordmor for første gang i morgen. Da er jeg 17+2! Om en uke skal jeg på ordinær ultralyd, og skal på 3. kontroll hos legen i uke 24..

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok bestilt en time til jordmor før uke 24, men det er jo frivillig! :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min lege at det var vanlig å gå til JM i uke 16, og så til ny legekontroll i uke 23.. vet ikke helt hvordan opplegget er etter det uantatt at det er vanlig med JM og lege annenhver gang, men det kan man vel velge selv.. Jeg skal værtfall til JM i morgen og er veldig spendt.. =)

Skrevet

Jeg var på første legekontroll i uke 6, og hos jordmor i uke 12 og skal til lege igjen i uke 18 og deretter til jordmor i uke 24 etter det vet jeg ikke. Dette tror jeg er den "gamle" måten og gjøre det på. Det er vist egentlig vanlig med kun en kontroll mellom uke 8-12 og deretter i uke 24. Og man velger egentlig selv om man vil til jordmor eller lege. De fleste velger annenhver gang. Jeg syntes det er veldig ok og til kontroll nesten hver mnd. men vet det er en del leger som har annen praksis.

Skrevet

Pga ivf hadde jeg ultralyd da jeg var 7+0 for å se hjerte slå.

Etter det hadde jeg første kontroll hos legen da jeg var 8+1, skal på ultralyd da jeg er 18+1 og jordmor første gang da jeg er 23+5.

Fikk denne oversikten over svangerskapskontroller hos legen:

uke 8-12: legen

uke 18: ultralyd

uke 24: jordmor

uke 28: lege

uke 32: jordmor

uke 36: lege

uke 38: jordmor

uke 40: lege

uke 41: lege

Dette er visst standardopplegget nå, men en må jo ikke følge det slavisk. Foreløpig holder jeg meg til dette. Har ingen plager, så da har jeg ikke behov for å gå til lege/jordmor så ofte heller.

Skrevet

Jeg skal for første gang til jordmor i morgen, da er jeg 15+4 : )

Jeg har vært på tre legetimer og har en i slutten av september også, så jeg tror det er litt opp til hver enkelt :-)

Skrevet

Jeg var første gang i uke 12 og skal igjen i uke 21. Har hatt en legetime og ultralyd mellom der. Nå skal jeg kutte ut legen og bare gå til jordmor.

Skrevet

Hei

Jeg var til legen veldig tidlig pga blødninger i uke 6 tror jeg det var. Så tilbake til lege i uke 9. I dag var jeg til jordmor for første gang. Prøvde å høre etter forsterlyd. men fant den ikke. Er 12+1. Skal tilbake en snartur til jordmor i uke 16 for å høre etter fosterlyd igjen. Håper å høre den da:)

Skrevet

jeg var til lege i uke 7 og uke 12. var til jordmor idag, og er 15 uker på vei.

Skrevet

Jeg har stort sett bare gått til kontroll hos JM jeg.... Hadde første kontrollen hos fastlegen, men utover det går jeg kun til JM.

Skrevet

Med første var jeg ikke hos jm i det heletatt.

Med nr.2 nå har jeg time i uke 24.

Trenger ikke gå til jm for å høre hjertelyd og slikt, det kan legen din sjekke også ;-)

Skrevet

Første kontroll hos legen uke 8-12, andre kontroll hos jordmor uke 24.

Er ikke så mye å sjekke før den tid, mest mot slutten av svangerskapet det er behov for å overvåke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...