Gå til innhold

flere som er sliten allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

før svangerskapet trente jeg 3-4 ganger i uka og var generelt aktiv. og helt fram til nå har jeg både sykla og svømt litt 3-4 ganger i uka og gjort stort sett det samme som før jeg ble gravid. skal sies at jeg har slitt med bekkenløsning, så intensiteten har vært på mosjonnivå og trapper er min nye uvenn:) men ellers fin form! :) men nå har jeg passert uke 31 og det føles ut som jeg veier 200 kilo uansett hva jeg skal foreta meg! i flere dager nå har jeg måttet lagt meg på sofaen etter en dusj eller bare en tur på butikken. er dette normalt? blir de siste 9 ukene så tunge? kan ikke forstå at det er vekten jeg har lagt på meg som spiller så stor rolle? (ca 5 kilo)

er det flere som har det slik??? vil gjerne høre alle både gode og dårlige råd:) hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det igrunn ganske likt.

Før svangerskapet trente jeg 5-6 ganger i uka. Fortsatte med det lenge inn i svangerskapet, men trappet litt ned på intensiteten på kondisjonstreninga og tyngden på vekttreninga. Har trent ca 4 ganger i uka + turer ute fram til for ca 2 uker siden. Da var det som å trykke på en knapp, og vips føltes det som om jeg hadde løpt maraton etter en liten tur ut bare. Styrketrening går faktisk greit enda,trener det 3 ganger i uka. Men alt er MYE tyngre enn ellers! Og jeg har bare gått opp 5 kg så jeg tenker som du; det kan da ikke være vekten. Det er vel bare kroppen som blir sånn, babisen tar vel mye energi fra oss nå :-)

Lytt til kroppen din, og la sofa`n bli din venn litt mer enn den har vært ellers. Jeg har 6 uker igjen, etter det kan vi ta igjen det tapte treningstiden. Vi har lov til å ta det litt roligere nå :-)

Skrevet

Jeg kan ikke skryte på meg trening mange ganger i uken før svangerskapet, men anser meg selv for å være i normalt god form. Sliter ikke med bekkenløsning, har egentlig masse energi, men blir sliten og anpusten bare av en liten trapp! Kan heller ikke skylde på mange ekstra kilo, men kroppen trenger vel masse energi til den prosessen den er igang med :-)

Skrevet

Så godt å høre at det er flere! Jeg får dårlig samvittighet og tror det er fordi jeg ikke har trent masse at jeg blir så sliten. Er sånn med meg nå at alt er slitsomt og vondt, og jeg hater å ha det sånn.

Har 6,5 uker igjen til termin. Har blitt sykemeldt nå, håper at det hjelper litt når jeg får tatt meg inn igjen. Skummelt når jeg kunne begynne å kjenne etter hvor sliten jeg var....har nesten ikke gjort noe et par dager nå, bare hvilt.

Skrevet

jeg tror vi gjør rett i å hvile oss:) skal værtfall ikke ha dårlig samvittighet for å ligge litt ekstra på sofaen nå! :) tror det er noe i det at beijbien tar mer energi fra oss nå enn tidligere. kjenner meg veldig igjen i dette med å "skru av en bryter". men håper fremdeles det går litt i bølger da, sånn at enkelte dager blir litt lettere enn slik de siste har vært. men når det er sagt, den lille i magen kjennes ut til å ha MASSE energi!! makan til aktivitet:):) hehe....

Skrevet

Jeg blir ogsà veldig fort sliten og andpusten, og tàler relativt lite fòr kroppen sier stopp. Mà ofte ta pauser og synes jeg sitter pà raeva hele dagen egentlig.... Har lagt pà meg 10kg, minst, var slank i utgangspunktet, men merker de ekstra kiloene veldig godt!

Har ogsà mye vondt i ryggen og halebeinet, og sliter med varmen som er her. Ogsà fòles magen kjempetung....

Kan ikke huske jeg hadde det slik i fòrste svangerskap...hmm.... Men jeg er jo ellers frisk da, heldigvis :-)

Skrevet

Vis du har trent frem til nå så er du heldig i mine øyne.... før jeg ble gravid var jeg spinning og pilates/ yoga innstruktør og trente flere ganger i uka :) Stoooor trivdes med det, og ble dårlig om jeg ikke fikk trene en periode.

Så kom en etterlengtet spire og en påfølgende kvalme, sammen med en følelse av å ha fullført et hel maraton daglig... kroppen har siden 6. uke vært fullstendig utkjørt, til tross for 100% sykemelding og ingen andre å ta hennsyn til en meg selv :( men nå er det bare tre små uker igjen til termin *jippi* gleder meg til vårt første barn kommer i midten av september :)

Har desverre ingen andre råd til deg enn å sov når kroppen sier sov og prøv å få i deg mat. Jeg "straffes" ihvertfall hardt for å slurve med maten, så prøver å spise ihvertfall tre måltider og en del frukt til tross for null matlyst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...