Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 om vi ville flytte lille rosa over til stor avdeling:-) Inn på samme avdeling som begge de to store gikk i sin tid og jeg kjenner at det blir fint, så vi svarte ja:-) Mange av vennene fra barnehagen har flyttet over, men de har stort sett fylt tre år. De mente at siden lille rosa er såpass god med språk og leker godt sammen med andre, større barn, så kunne hun fint starte i stor avdeling nå, et år før hun egentlig ville bli flyttet over. Når jeg forrige uke så hvor mange nye og bittesmå som hadde begynt i småbarnsavdelingen tror jeg kanskje rett og slett at det blir artigere også for henne å få litt større barn å bryne seg på:-) Så da begynner livet snart på stor avdeling for lille rosa:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Det skulle jeg ønske Knerten kunne også... Det er mange små på hans avd. og han tror jo at han er like gammel som Storebror... sånn ca. 6 år. Og liker best å leke med de store. Men sånn blir det nok ikke ennå) Lykke til med stor jente på stor avdeling:o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2008 Takk for det:-) Jo mer vi har snakket om det og tenkt på det jo bedre høres det ut:-) Hun er nok mer klar for de større barna enn de som er mindre. Hun er fysisk aktiv og god til å skravle nå, har masse humor og ablegøyer så det blir nok bra:-) Men du, kan dere ikke høre da? For det er jo som regel flere plasser ledig på store avdelinger!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Kanskje vi skulle prøve, eller bytte småbarnsavd. for på den andre småbarnsavd. er de minste barna født i 06. Og da ville han jo blitt av de minste. Tror ikke det med språket ville vært noe problem. For da vi kom i bhg. i går sa pedagogisk leder :" nei så gøy, nå får vi en som snakker også".
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2008 Hihihi, ja det må jo være litt stas for personalet at noen av de små kan snakke! Språket til rosa kom rausende i våres og i sommer har det tatt helt av! Det er utrolig moro når hun kommer med lange avhandlinger både her og der:-) I barnehagen i dag hadde de spurt om hun har vært på skogstur og sett på troll i går, og det stemte jo:-)
♥Snulder Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Det er ingen tvil om at lille Rosa vil takle stor avdeling med glans! Sånn jeg har opplevd henne så er hun harmonisk, veltilpasset og viljesterk;=) Går ikke lenge før hun har teken på de fleste store:=) I vår barnehage har de flyttet alle som så vidt er rundet 2 år... dette fordi de nye som kom nå i høst alle er rundt året. De syntes det var bedre at de som har fulgt hverandre det siste året skal få fortsette sammen! Veldig bra synes jeg, for det er helt klart stor forskjell på 1 åringer og 2 åringer i forhold til lek, aktivitet og språk/forståelse.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2008 Ja det er stor forskjell på dem. Og ofte er det store forskjeller med bare få mnd imellom også! Men vi har god tro på at dette blir supert for frøken lykkebarn:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå