Gå til innhold

plutselige magesmerter :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt her med laptopen i fanget,og helt uten forvarsel fikk jeg skikkelig vondt i magen,det varte bare i noen sekunder,men det var som om noen kjørte en kniv inn i nedre del av magen og vrei rundt. Noen min (ca5??) etterpå skjedde det igjen. Det er vel ca 10 min siden,har ikke kjent noe mer.

Noen som har peil på hva det kan være?

Gjorde så intenst vondt at jeg begynte og kaldsvette og skjelve og ble redd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

halo, lurt..

Det er jo ikke bra å sitte me den i fanget da...:P

Bruk bord neste gang:P

Skrevet

ja for det var jo et veldig sakelig svar loffmusa....

Skrevet

Hvorfor svare på noe heelt annet enn hva som ble spurt om?

Tinama, har det gått helt over eller kommet igjen?

Skrevet

Nei,det har heldigvis ikke kommet igjen (gjorde helt sinnsykt vondt!!!),og jeg kjenner småen sparker i vei inni der,så ble beroliget av det. :)

Men lurer fortsatt på hva det kan ha vært.

Hmm...mystisk!

Skrevet

Akkurat som å lese om meg selv... Jeg har våknet av det i to netter nå. Har beskrevet det på samme måte, som en kniv som vrir seg rundt, skikkelig intens smerte. Første natta var det bare en gang, 2. natta kom det tre ganger etter hverandre. Så jeg lurer også veldig på dette. Hvor langt er du på vei? Har du noen menssmerter? Det har jeg nemlig hatt masse av i disse to dagene og verking i korsryggen. Virket kanskje som om deler av slimproppen gikk før i dag også. Jeg er 34 uker i dag.

Skrevet

heisann hormonbomba!

Jeg er 34+2 i dag,så da er vi kommet ca like langt. :)

Jeg har ikke hatt noe menssmerter eller vonde kynnere eller noenting...eller jo, har hatt litt svaaake mensmurringer av og til siste ukene,etter at jeg begynte på sånne bringebærkapsler. Vet ikke om det har noen sammenheng,men..

Jeg skal på kontroll i morgen tidlig,så har tenkt å høre med legen og se om jeg får noe fornuftig svar da...

Skriver det isåfall inn her. :)

Skrevet

Ring føden og hør du, da blir du roligere.

Lykke til..

Skrevet

bringebærblad kapsler er jo med på å modene livmor til fødsel, så de skal ikke brukes før fra uke 37.

Jeg har også sånne smerter,knivlignende..jeg har gått med skikkelig kynnerer siden fredag og dro faktisk på føden igår, fordi jeg våknet av disse smertene. jeg err 2. gangs fødende og hadde det ikke sånn sist.. da tok jeg også kapsler og fødte 3 uker for tidlig.. På føden sa de at jeg kom til å føde når som helst nå, for lillemor er klar.. så jeg venter spent..er 37+2 idag

Så kan jo være begynnelse på at kroppen gjør seg klar til å føde. uansett lykke til :)

Skrevet

Hmmm...fikk vite at bringebærkapslene skulle taes 2 mnd før fødsel...? ikke fra uke 37. har hørt enkelt sier de fødte for tidlig etter å ha tatt de,men har også hørt om folk som har gått kraftig på overtid,så er ikke sikkert det har noe med kapslene å gjøre.

Lykke til med fødsel iallfall! :)

min tid kommer nok når den kommer,er for tidlig nå uansett!

Skrevet

Heisann Tinama. Bare lurte på hva legen din sa?

Skrevet

Heisann :)

Legen min hadde ingen forklaring på hva det var. Hun syntes det var bekymringsverdig siden magen min ikke ble hard da jeg kjente smertene,ergo var det ikke vonde kynnere.

Siden alt ellers var som det skulle (hjertelyd,bt,urinen mm.) ville hun ikke gjøre noe mer fra eller til,men ba meg ta kontakt med en gang visst det skulle skje igjen,så skulle jeg få komme inn på timen.

Hun sa det ikke var normalt å kjenne så sterke smerter på den måten med mindre det var kynnere...

Så kanskje du bør ta en tlf til legen din og fortelle om smertene?

Har det kommet igjen hos deg eller?

Skrevet

Høres kansje litt rart ut å foreslå dette men jeg tror det kan være akutt mageknip.

Det har jeg hatt noen ganger nå siste ukene.

Intens vond stikking som går over etter kort tid uten at magen blir hard.

Det er jo ganske trangt inni det etterhvert som bebyen vokser

Ellers kan det være livmora som strekker seg når babyen legger seg lengre ned.

Skrevet

Nei, i natt og i dag har jeg vært bra. Jeg tenkte også at det kanskje kunne være luftsmerter, men hadde jo vært på do kvelden før begge gangene. Begynner det igjen ringer jeg lege/jordmor.

Skrevet

Høres ut som meg det her. Legen min sa dette var en reaksjon fordi den lille sparket så hardt inn mot en nerve som er veldig følsom. Ofte at man kjenner et rart trykk i ryggen en stund etterpå.

Fikk beskjed om å ta det rolig å prøve å sove mer på siden om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...