Gå til innhold

Adopsjon og psykiske problemer


LBK1

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med psykiske problemer og adopsjon? I form av at en av foreldrene har slitt med psykiske problemer og søkt om adopsjon... og evt blitt godkjent eller fått avslag fra barnevernet?

 

Jeg er usikker på om det er noen vits for oss å søke, jeg er redd for at de skal spørre om foreldrenes psykiske helse, og så bare avvise oss fordi jeg har slitt psykisk tidligere (depresjon og angst). Har ikke vært innlagt, men går fremdeles på antidepressiva og til samtale annen hver uke. Har en gutt på tre år (egenprodusert) og trengte litt hjelp med en fødselsdepresjon etter hans fødsel. men fikk bare skryt av alle fagfolk jeg har vært borti, de synes jeg er en flink mor og at gutten vår har det bra hos oss.

 

Jeg er jo mye sterkere og mye mindre plaget enn for noen år siden, og de bør vel se på at vi allerede duger for den vi har fra før?

 

Vil gjerne høre noens erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her finnes det ikke noe fasitsvar... Eneste måten å finne ut om dere blir godkjent eller ikke er å sette i gang "mølla" og se om dere kommer i mål i andre enden. Men hvorfor adoptere når dere kan får biologiske barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg alltid har hatt lyst på en tur til India - og da kan det kombineres med å hente med seg en unge derfra! Der har de jo nok og mer enn det også!

 

 

Neida! ;-)

 

Fordi det ser ut til at vi ikke kan produsere flere selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes LBK1 svarer greit, jeg! Kan de ikke få flere egenfødte barn så er det vel ikke unaturlig å tenke adopsjon.

 

Dette med psykisk helse vet jeg lite om, for jeg sliter (heldigvis!) ikke med sånt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...