Gå til innhold

Behandlingstid hos Lånekassa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte om lån/stipend 10.august, og får beskjed om at det er 8 ukers behandlingstid. Med andre ord betyr det at jeg ikke vil få stipend før uti oktober?? Det har jo aldri skjedd før, enda jeg har søkt mange ganger, alltid fått det i slutten av august. Jeg fikk ikke vite at jeg hadde kommet inn på skole før, så jeg fikk heller ikke søkt tidligere. Men man må jo ha penger til skolebøker og til å leve for, hvorfor skal det ta så lang tid da?

Samboeren min søkte om lån/stipend noen dager etter meg, han fikk svar dagen etterpå at søknaden var behandlet, og at gjeldsbrevet var sendt. Dette tok 1 dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er usannsynlig trege av og til. Jeg besto siste eksamen 9. juni og har fortsatt ikke fått noe brev om omgjøring fra lån til stipend (noe som skal gå automatisk). Sist jeg søkte tok det nesten 10 uker før de var ferdig medå behandle søknaden min...

Skrevet

IKKE stol på beh.tidene til lånekassen!!!!!

Jeg søkte i fjor og da var det 6ukers behandlingstid.Søknaden fikk de i Juli eller begynnelsen av August... Skal jeg si når pengene kom første gangen???

De kom i Januar!!!!!!!!!!!!

Fikk masse penger da, men likavel liksom....

Skrevet

Men det må jo være et ekstremt tilfelle? Er det noen som har fått stipend/lån tidligere enn de 8 ukene det står det skal ta? Uff, skulle virkelig hatt de nå altså! Kan jeg søke om arb.ledighetstrygd fram til jeg får dem? (Ble oppsagt på jobb gr. nedleggelse)

Skrevet

Jeg har alltid fått pengene i løpet av et par-tre uker jeg. Og jeg har studert i ååårevis nå :P

Skrevet

Sendte inn søknad 21. juli, ettersendte vedlegg på fax 4. august. De sa 8 uker behandlingstid men søknaden er ferdigbehandlet nå og sendt til skolen...

Skrevet

De roter jo vanvittig i perioder da. Jeg har ennå ikke fått penger selv om søknaden er godkjent, semesteravgift betalt for en mnd siden og gjeldbrev signert og sendt i retur for 3 uker siden.

Skrevet

Jeg søkte 20 juli.. og har enda ikke fått svar. Jeg har søkt om stipend og lån 3 ganger før også.. og da har det aldri tatt så lang tid som nå.. har alltid fått pengene i løpet av første uka på skolen.. etter at semesteravgift osv er betalt.. men nå har de ikke behandlet søknaden min engang... jeg trenger pengene sårt..

det som er så dumt, er at jeg egentlig ike har penger til å betale semesteravgiften heller.. hehe.. det er noe dritt at vi må betale den FØR vi får pengene.. hehe.. da må jeg nok leve litt lenger på samboeren min ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...