Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som skriver om to tette (12-15 mnd mellom), men det er ikke så mange som forteller hvordan det er med 2 år mellom barna. Eller er det også sett på som tette?

 

Kan noen fortelle meg litt om hverdagen deres? Er det veldig slitsomt? Hva er værst? :) (leggetider, leketid, mat, sykdom etc)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tre år mellom våre tre. 7, 4, 1år, og det er i grunnen fint synes jeg. De leker godt sammen samtidig som de har egne interesser. De eldste er flinker til og klare seg selv og den minstefår den ekstra oppfølging som denne trenger. Og vi har stortsett hatt bare en bleieunge i gangen!! Ekstra bonus!! ;-) Vi som voksne føler også at vi har fått tid til og nyte småbarnstiden mer når de ikke er tettere enn dette, samtidig er de som sagt så nære i alder at de godt leker sammen. ;-)

Skrevet

Vi har 2 år mellom de to eldste (nesten 23 mnd), tror dette er en veldig vanlig aldersforskjell jeg. Synes ikke det er veldig slitsomt og er glad de er så tette, har ikke hatt noe sjalusi, de har kjempestor glede av hverandre osv. De blir snart 4 og 6 år nå. tror kanskje det hjelper på at de er samme kjønn også, gutter, så de har sammenfallende interesser og er stort sett bestevenner, med litt krangling av og til ;-)

Skrevet

Vi har 22 mnd mellom de to første. For oss var planen å få ca 2 år mellom, så vi lyktes ganske bra, hehe. Det er klart det er hektisk til tider, men jeg er utrolig glad for at vi fikk de så tett. Med et barn er du uansett bundet på hender og føtter, og man kan like gjerne få en til ganske fort. Vi har jente og gutt, og selv om de er av ulikt kjønn, leker de mye sammen. De er svært knyttet tilhverandre, og må hele tiden vite hvor den andre er osv. Storesøster forguder lillebrorer sin, og hun er hans store forbilde.

 

Legging har egentlig hele tiden fungert greit. Ikke særlig verre å få lagt to enn en. Når lillebror har lagt seg først, vet storesøster at det snart er hennes tur. Det samme gjelder kveldsstell og bading. Alt går på rutiner. Mat er heller ikke noe problem. Nå er de 2 og 4 år og spiser selv. Å ha to bleiebarn samtidig har jeg heller aldri skjønt problemet med.

 

Når det gjelder sykdom, har man selvsagt problemet med at de smitter hverandre fordi de (dessverre) går i to ulike barnehager. Da storesøster f.eks fikk vannkopper i vinter, tok det to uker før lillebror ble smittet...

 

Nå venter vi en ny lillebror, og det blir 26 mnd mellom mellombror og babybror. Jeg er nesten bekymret for at det er i meste laget, men håper han finner sin naturlige plass i leken etter hvert han og.

Skrevet

Vi har så og si akkurat to år mellom, mangler 20 dager.

Det går veldig fint.

Problemet for oss, er at vi bor i 3. etg uten heis, og i en liten 3-roms på 67 kvm. Føler at vi vasser i rot, og de trappene spyr jeg av snart!

Velsa er 3 mnd (i dag faktisk!), mens eldste er 2 år og snart 3 mnd. Det blir jo en del bæring når de er så små, så jeg gleder meg enormt til boligmarkedet blir normalt igjen sånn at vi kan få flytta.

Bortsett fra dette, er det ikke noe problem. Vi har fått rutiner på ting, så det går veldig greit.

Skrevet

Flott med så mange svar! :)

 

Ut i fra dere som har svart kan jeg konkuldere med at det vil bli slitsomt, men ikke SÅ gæli som alle skal ha det til? :)

Skrevet

Har akkurat 2 år mellom mine gutter, og det anbefaler jeg på det varmeste :-)

De første 3 mnd var slitsomme med baby som gråt mye, og liten storebror som var litt forvirret og litt lei seg, men de glemmer fort i den alderen, og det gikk seg fort til.

 

Nå er de 1,5 år og 3,5 år, og leker kjempefint sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...