*Ønskerossbaby *Gravid* Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Jeg har cøliaki å lurer på om dere har erfaringer ang dette i Roma?
*Ønskerossbaby *Gravid* Skrevet 20. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 20. august 2008 dytter litt i håp )
Oo Miss Sophie oO Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Heisann! Jeg er italiafrik med diverse matallergier. Bl.a. gluten, egg, gjær, melk. Med andre ord så kan det å gå ut å spise i italia noen ganger være en utfordring for meg. Men jeg elsker landet og det finnes alltid løsninger. Har letet meg frem på den italienske cøliakiforeningen sine sider. Fant denne http://www.celiachia.it/ristoratori/ristoratori.asp?idregione=8 Her er det oversikt over restauranter i Lazio-området. Du finner Roma litt ned på listen der. Eller så kan det jo være en ide å ta med litt knekkebrød/brød du kan spise slik at du har det til frokost på hotellet just in case. Burde være noen restauranter som serverer glutenfri pasta og pizza. Men skulle det være vanskelig så er det mye mer i det italienske kjøkkenet også! Mye kjøtt, fisk, grønnsaker osv osv. Selvom pizzaen og pastaen der nede er til å dø for da. Men ikke verdt å bli skikkelig dårlig for. I know! Da kan du heller nyte fersk sverdfisk og grønnsaker. Er det helgetur eller skal du være der lenger i forb med studier e.l.? Skal du bo der en stund eller har mulighet til å lage mat selv så får du kjøpt glutenfri pasta på apoteket. Skulle til å si at du får heller ta et glass vin ekstra...glemte et øyeblikk hvilket forum jeg var inne på...så kanskje ingen god ide. hehe. Skulle det vær noe mer er det bare å spørre. God tur!
*Ønskerossbaby *Gravid* Skrevet 20. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2008 Tusen takk for svar. :-) Skal bare være der i 4 dager. Skal bo på hotell Medici,vettu hvor det er? Jeg liker veldig godt fisk, så får spise det hvis jeg ikke finner glutenfri pasta og pizza restauranter. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå