Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Når en plotter inn alle tall som skal med her, regner den ut for kun et barn eller for flere? Gjelder det kun det barnet du plotter inn fødselsdatoen for? Må en plusse sammen om det er flere barn da eller? Takker for evt svar.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Det gjelder for det barnet du plotter inn fødselsdatoen for. Så må du gjøre nye beregninger hvis du har flere barn.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Hvis det er flere barn med i bildet, må man regne ut en gang for hvert barn. Det er ingen "rabatt" for flere barn. Jeg ringte å spurte NAV om dette, og de forklarte at de bruker akkurat samme metode hvis de skal fastsette bidraget. Så med mindre man ikke stoler på at den inntekten den andre parten oppgir, eller du ikke stoler på at han(hun) betaler til rett tid, er det ingen vits i å betale gebyr til NAV for at de skal regne det ut og evt sørge for at du får pengene.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Takker for svar! Men da jeg har et barn som ikke er hans sitt, jeg skal fortsatt taste inn det på første siden? At jeg har utgifter på tre barn? Er kanskje dum, men blir litt redd for og ikke gjøre riktig. Også må jeg Plusse sammen barn en med barn to osv? Nok en gang, takk for svar! =)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Du er ikke dum, hele utregningen kan virke ganske forvirrende til du har satt deg skikkelig inn i det (og det har jeg På side 1 skal du oppgi tilsynsutgifter du har pr mnd til det aktuelle barnet (den du regner ut for akkurat da). Tilsynsutgifter kan være f.eks barnehage eller SFO. I feltet under skal du oppgi hvor mange barn du har tilsynsutgifter til, ikke hvor mange barn du har utgifter til. Men har du tilsynsutgifter til alle 3 skal du selvfølgelig velge 3 der. Du skriver inn det samme antallet der for neste unge du regner ut. Legg forøvrig merke til maksimalavgrensningene på siste side. Hvis du har regnet ut at far skal betale f.eks 1800 + 1800 = 3600 for begge barna, men at det i feltet "Den bidragspliktiges totale bidragsevne for alle barn" står 3300, skal bidraget for begge barna være 3300.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå