minlilletass Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Er litt usikker paa om jeg boer vaske eller ikke. Har vasket alt annet av babytoey og -utstyr. Her har vi bare 40 graders vask paa maskinen, og ingen toerketrommel. Noen som vet om det gaar an aa vaske dun paa annet enn 60 grader, og uten toerketrommel? Vasker dere nytt ulltoey ogsaa?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Ulltøyet vasket jeg da det var nytt, men dyner og sånn vasker jeg ikke. De er som regel godt renset fra fabrikk (se at det står "ren, ny dun" på etiketten - mye bedre enn "gjenbruksdun" som enkelte billigprodusenter benytter seg av), men lurt å lufte før bruk uansett.
ifie Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Vi vasket ikke dunputa før bruk, men så ble det ekkel lukt i den da snuppen svettet en natt, så vi vasket den likevel. Fulgte vaskeanvisningen - 60 grader, men har ikke tørketrommel.. Det ble flat og rart... Men etter at den ble helt tørr (ristet den en del mens den tørket) og vært litt i bruk, fungerer den helt fint igjen Ellers vasket vi alt av klær og annet da snuppen var baby. Nå vasker vi ikke absolutt alt lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå