Gå til innhold

Hva godt kan jeg lage med kyllingfileter?! :o) tips gjerne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier og fylle de med pesto og mozarella med , trenger en ny vri...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjærer dem ofte opp i strimler og steker dem (kan godt marinere på forhånd) og så serverer jeg sammen med skruepasta, kalde delte cherrytomater, løk og en oljedressing av olje, eddik, sukker, hvitløk og frisk basilikum. Har fetaost eller parmesan over.

Skrevet

Hmm. hva med å legge de i en god marinade?

Eller surre bacon rundt å steke de? Med salt å pepper..?

Hvis du skal ha saus til så synes jeg bretagne kyllingsaus er god. På pakken står det tips om å gjøre en litt gresk vri på den. Tilsette sprøstekt bacon, fetaost og rød paprika. Den er nammis!

Som tilbehør synes jeg tomatsalat er godt til. Pasta er veldig godt til kylling!

Hjemmelaget stekte potetbåter i ovnen med masse godt krydder å god olje. Nypotetene er jo kjempe gode nå!=)

Kyllingfilet er goooodt! Det hadde vi i går!

Skrevet

Takk for fine tips, jenter :o)

Skrevet

Stek kylling fileten lett på stekepannen. (Kan også steke bacon og ha i.)

Legg over i ildfast form.

Ha over saus. Veldig godt med kylling bretagne saus:-)

Del opp babymais og ha i.

Skjær opp vanlig løk og ha i.

Strø raspet ost over, og sett i ovnen.

Veeeldig godt! :-D Og enkelt å lage:-D

Skrevet

Samboeren er ikke så veldig glad i den sausen dere foreslår, selvom jeg syns den er goood, ja :o) noen andre saus forslag?

Skrevet

Jeg skjærer den opp i strimler, tilsetter nudler og en wok blanding. Lager saus med tomater, currypasta og kokosmelk.

Skrevet

Er også godt med fløtesaus, eller kun fløte feks.

Eller de nye glassene de har fått, litt lysere enn tomatsaus, står at det er for kylling.

Skrevet

Tusen takk for tips :o) da blir det kyllingmiddag her i dag

Skrevet

Kyllingfajitas med rotgrønnsaker

4 porsjoner

600g kyllingfilet

1 ss olje

1 pakke fajitaskrydder

1 løk

2 gulrøtter

2 skiver kålrot

1 skive sellerirot

4 tortilla fullkorn

4 ss bladpersille

Rens og skjær grønnsakene i tynne staver og finhakk løk.

Skjær kyllingfileten i strimler og stek dem i en panne med olje på middels sterk varme.

Tilsett grønnsakene og la dem steke et par minutter.

Bland inn fajitaskrydder som anvist på pakken og la det koke inn. Finhakk bladpersille og vend inn mot slutten.

Varm tortillalefsene som anvist på pakken, fyll dem med kylling og grønnsaksblandingen og rull sammen.

Server med tacosaus og grønn salat ved siden av.

Tips: Server gjerne guacamole ved siden av. Vil du spare tid kan du kjøpe ferdig strimlet kylling.

Skrevet

jeg pleier ofte å lage dette:

stek kylingfiletene lett i panna,krydre med det du vil

legg de i en ildfast form

hell over fløte,stekt sopp og løk

inn i ovnen på 200 gr i ca 30 min

server med ris,salat/grønnsaker

Skrevet

Legg kyllingfiletene i en ildfast form, hell over fetaost i biter, sammen med masse av oljen de ligger i, kutt det du måtte ønske av grønnsaker og legg oppå, stek i ovn på 200 grader i en halvtime.

Nam nam :)

Skrevet

hehe :o) tusen takk

Skrevet

det skal prøves også :o) (sorry blubis........måtte bare, he he :))

Skrevet

Har en god oppskrift, som vi bruker til Lørdags =)

Kyllingfilet, med ovnsstekte poteter, og fylt champignon:

Kyllingfilet

Spekeskinke

Legg spekeskinken rundt filetene, og fest med tannpirker. Stek dem, slik at de får en fin farge, og legg dem så inn i ovnen på 200 grader.

.....................................................................................................

Små poteter

Olje

Krydder

Vask potetene godt (eller skrell dem), del dem i to, og pensle dem med olje, og krydre dem godt med dine favoritt krydder. Legg dem i ovnen sammen med kjøttet, og stek dem i 15 minutter.

......................................................................................................

Champignon

Tine kremost med krydder

Baconskiver

Dra ut "proppen" på champignonen, og fyll den helt opp med kremosten. Ta en baconskive, og surr den rundt champignonen. Stekes sammen med kjøtt, og poteter, i ca 5-10 minutt.

Dersom soppen er liten, del baconet i 2, slik at det blir nok stekt.

......................................................................................................

Saus:

1 grønt eple

1 løk

1 boks hermetiske tomater

Tabasco

1 1/2 dl fløte

2 ss smør

Skrell eple, og løk, og skjær i små terninger. Surr dette i smør, til løken er blank. Hell i tomatene, fløten, og smak til med tabasco.

Sil av sausen, og bruk "avsilet" ved siden av.

Dette er kjempegodt, og veldig enkelt, og raskt å lage =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...