Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er gutten min snart 15 mnd og han snakker veldig lite (det lille han sa forsvant da han begynte å gå :) ).

Jeg bekymrer meg egentlig ikke for det, så jeg stresser heller ikke. MEN!

han sier "mm mm mm mm" HELE tiden! Spes. under måltid.

Jeg ser jo at han er tørst når han sier "mm mm" og peker på glasset, og jeg bruker alltid ordet når jeg skjønner hva han vil (tørst, mett/ferdig, mer o.l)

Det hender jeg later som jeg ikke skjønner hva han vil, for å prøve å "dra" ut ordene, men da blir han bare frustrert - og det hender han blir det når jeg virkelig ikke skjønner hva han vil også!

Noen som har råd til meg, eller skal jeg bare fortsette slik jeg gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen pedagog, men jeg prøvde å si ordet jeg mente jeg forstod. Feks om hun lagde lyd og pekte mot melka så tok jeg den og spurte "vil du ha melk", sånn at sjansen var større for at hun visste hva det riktige ordet for det hun ville ha var.

Skrevet

Ja, det er det jeg også gjør (kom kanskje ikke så godt fram..) :)

Skrevet

Sånn forøvrig hadde jeg ikke bekymret meg veldig mye. Kom fram i en samtale med mamma i går at hun syns Matilden min var treig i språket (noe jeg forsåvidt syns selv også), men det løsnet veldig da hun begynte i bhg (fremfor dagmamma som hun hadde gått i rett etter perm, kun med unger på egen alder, dermed ingen til å stimulere utenom dagmammaen i perioden hun var der). Ingen i bhg som har uttrykt bekymring for henne (hun begynte den høsten hun fylte 2 på våren), men vi ser jo stor utvikling. Hun har vært kjappere med fysikken, og ofte henger jo de tingene sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...