Gå til innhold

Hva er deres bedre halvdels mest sjarmerende "feil"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter tre års samliv forstår min mann fremdeles ikke at jeg syns det er vesentlig forskjell på boller og rundstykker. Om jeg ber ham kjøpe meg en bolle, kommer han konsekvent med rundstykker, og det er ikke så godt å spise uten noenting på :) Har forklart ham dette tusen ganger, men han mener at det er akkurat det samme.

Når han bretter sammen håndklær, "baller" han dem bare i hop i en luftig haug, så de tar dobbelt så mye plass i skapet. Men han vasker mye mer klær enn meg, så jeg er villig til å overse det, og han er veldig søt når han prøver å brette dem litt finere for min skyld. :)

Han har ikke den fjerneste ide om hvilke smaker som passer sammen når han skal lage mat, og hadde engang masse fersk ingefær i en pizza med tomatbasert saus. Jeg var gravid og ikke akkurat på et sted i livet der jeg klarte å svelge unna hva som helst, hehe. Stakkars vennen, han lo heldigvis litt selv også da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan på ingen måte avvike fra oppskrifter på mat, hehe. Ser jo panikken bre seg i ansiktet hans om jeg foreslår å tilsette litt krydder eller gjøre noe som helst som ikke står nedskrevet :o)

Kan nevne et par andre bagateller også, men akkurat nå er jeg såpass irritert over dem at de ikke er sjarmerende, hehe ;o)

Skrevet

Når han lager mat _må_ han stå på kjøkkenet hele tiden, og helst røre i maten også enda det ikke trengs. Unntaket er ting som står i stekeovnen.

Og så tar alt usannsynlig lang tid noen ganger...men det er ikke alltid jeg finner dette like sjamerende da, hehe.

Skrevet

Han blir helt bajas noen ganger. Som regel syns jeg det er sjarmerende. Men det blir litt voldsomt når han f.eks kler seg helt naken og hopper i sjøen på befaring med en hel bystyregruppe og sånn... Får så å hoppe i land og stå og leke supermann - naken. Ja, dette har skjedd og nei, han har ikke adhd ;-)

Han er ikke veldig god til å sette sammen mat og blir veldig lei seg når jeg nekter å spise wok-saus med røkte kjøttpølser. Men han begynner å bli flinkere.

Han blir veldig usikker sammen med kompisene sine og føler seg nok litt underlegen dem. Av en eller annen grunn jeg ikke kan forstå. Men det irriterer meg grønn og rød å se han forandre seg helt når vi er sammen med dem.

Forøvrig er han utrolig kjekk, har verdens fineste rompe, gjør masse husarbeid og er bare snill og god :-)

Skrevet

Han lager middag en sjelden gang, og da skal han liksom kokkelere skikkelig! Akkurat som alt kommer naturlig, og mixer og trixer hele veien.. (blir alltid bra da, så det er jo greit)

Meeeen, han er så stresset når han lager mat.... jeg klarer ikke og være på kjøkkenet sammen med han, for han stresser sånn. Og så er han dårlig på og planlegge tiden på maten, f.eks, sette på pasta først, siden den tar lengst tid...

Han er egentlig veldig fæl til og kun klare en ting av gangen... :P

Skrevet

Han kan IKKE bake! Har prøvd noen ganger, men ender opp med de rareste ting...

Skrevet

Han er utrolig flink til å overse ting,som rot feks...Jeg får angst når huset ser bomba ut, mens han heller kan foreslå at vi at tar e tur ut.. En egenskap jeg skulle ønske jeg hadde bittelitt av så hadde jeg sluppet mye irritasjon :o)

Han er mester til å søle når han lager mat, legge fra seg ting han holder på eller har holdt på med akkurat der han står og går. Og der blir de helst liggende til neste gang han trenger de.

Han snorker som et lokomotiv, men han er faktisk søt når han sover så jeg holder ut :o)

Når han henger opp tøy har han ikke skjønt at tøyet bor ristes først, så trusene henger gjerne i en "klump" på snora, og gensere med en arm på vranga så den bruker usannsynlig lang tid på å tørke......hehe..

Noen ganger irriterer jeg meg grønn, men som oftest smiler jeg for meg selv når jeg sniker meg ut for å rette på tøye mitt :o)

Og jeg, jeg har helt sikkert en drøss av (u)sjarmerende ting jeg selv gjør :o)

Skrevet

Vet du hva mammaen til Isak? Der beskrev du nesten meg perfekt! Hehe... Bortsett fra at jeg ikke søler så mye når jeg lager mat da ;-)

Skrevet

mannen her hjelper til masse og er veldig flink i huset :) han tror i alle fall selv at han tar storrengjøring når han støvsuger og vasker gulv samme dag og kan ikke skjønne åssen jeg kan bruke 4 timer på å ta stua og kjøkkenet skikkelig :)

jo, jeg støvsuger i kriker og kroker og under sofaer osv, jeg tørker støv i vinduskarmer, benker osv.... dette hadde han aldri gjort på unkarsleiligheten sin, rakk jo bare å bo der alene i 6 mnd før jeg kom og hjalp han litt :) så han syns selv han er en kløpper på å ordne hus :)

Skrevet

Alva***: He he, gjorde jeg? :o) moro da.......måtte le litt nå.

Skrevet

Ja jeg humret litt selv da jeg leste svaret ditt, måtte liksom nikke litt for meg selv nedover listen sånn "jepp, det stemmer - og det og - og det" hehe...

Skrevet

Å, jeg snorker forreste ikke da! Tror jeg. Mannen er i hvertfall vennlig nok til å si jeg ikke gjør det ;-)

Skrevet

Hvor irritert jeg blir beror på humøret mitt den dagen;-)

Hvis han ska fortelle noe så må han ha med alle detaljer - det blir jeg gal på!

Følger oppskrifter slavisk. Som noen andre skrev blir det panikk hvis jeg foreslår en endring.

Han er avhengig av tekst-tv av alle ting (sportresultater)

Han snorker....gggr

Han elsker å plage meg med grusom sang, kiling og rare danser når jeg er på dårlig humør, haha.

Skrevet

Satt i går og tenkte: "hmmm... nei, sjarmerende feil... hva skulle nå det vært? Fine mannen min!!" ;)

Men så skulle jeg gå opp til han (han sitter i loftsstua og spiller data) og trappa var full av reiseseng og bagger (vi har vært på hyttetur i helgen), ting jeg hadde satt der for at han skulle ta det med opp og rydde det på plass. Dro med meg alt opp og spurte om han trodde jeg la ting i trappa for å gjøre turen hans opp med utfordrende. Da begynte han bare å le: "Vet du, jeg ser det bare ikke! Jeg tenker bare at det er irriterende med all driten som ligger i veien når jeg skal opp." ;)

Det er vel noe med menns øyne, for de finner ikke ting som ligger rett foran dem. I dag var klærne til frøkna våte etter utetid i pøsregn i bhg, så hun hadde på seg skiftetøy. Da mannen gikk for å hente sekken hennes lurte han på hvor alle de våte klærne var. Jeg gikk og tittet og fant de på hylla over knaggen som sekken hang på. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...